۰ نفر

کیفرخواست دونالد ترامپ آغاز شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۴۸
کد خبر: 709683
کیفرخواست دونالد ترامپ آغاز شد

گروهی از حامیان و مخالفان دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا در نزدیکی دادگاه کیفری منطقه منهتن تجمع کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور سابق آمریکا امروز سه‌شنبه رسماً بازداشت شد و در دادگاه جنایی منهتن برای تفهیم اتهام حضور یافت.

قبل از ورود او به دادگاه جنایی «منهتن» در نیویوورک، محوطه بیرونی دادگاه به صحنه درگیری‌هایی میان هواداران و مخالفان او تبدیل شد.  

ترامپ قرار است در این دادگاه در ارتباط با دستکاری اسناد تجاری برای پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن تفهیم اتهام شود.

با آنکه سندی که اتهامات ترامپ در آن مورد تشریح شده مهر و موم است اما ای‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گزارش داده بودترامپ به حدود ۲۴ فقره جرم متهم شده.

با وجود این، بعد از حضور ترامپ در دادگاه، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که او ۳۴ فقره اتهام در خصوص جعل اسناد مالی برای پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن را رد کرد.

 ای‌بی‌سی قبل از رونمایی از اتهامات علیه ترامپ مدعی شده بود بعضی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ، مصداق جنحه (felony) هستند. پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند در صورت مجرم شناخته شدن ترامپ در اتهامات جنجه او ممکن است با مجازات حبس روبرو شود.

انتظار می‌رود اکثر اتهامات ترامپ مصداق «خلاف» (misdemeanor) باشند که با مجازات‌های خفیف‌تر مانند جرایم مالی روبرو می‌شوند.

ترامپ در دادگاه منهتن

رسانه‌های آمریکا عکس فوق را به عنوان اولین تصویر از دونالد ترامپ در دادگاه منتشر کرده‌اند.

بازداشت ترامپ با واکنش سخنگوی کاخ سفید هم مواجه شد. سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال بروز خشونت در آمریکا در واکنش به محاکمه دونالد ترامپ گفت: «ما آماده‌ایم و هر شکلی از خشونت را محکوم می‌کنیم.»

او همچنین دقایقی بعد از بازداشت رسمی دونالد ترامپ گفت حضور او در دادگاه «موضوع تمرکز» جو بایدن نیست.

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ

طبق گزارش فاکس‌نیوز، گروهی از حامیان ترامپ به بنر بزرگی که روی آن نوشته شده «ترامپ همیشه دروغ می‌گوید» حمله کرده و با عده‌ای از مخالفان ترامپ درگیر شده‌اند.

فاکس‌نیوز می‌گوید یک زن حامی ترامپ کلاهی با نوشته «دوباره آمریکا را باعظمت کنیم» پوشیده بود هنگام هجوم به سمت این بنر به زمین خورده و مخالفان ترامپ به سمت او آمده و با او مجادله کرده‌اند.

منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند مارجوری تیلور گرین، قانونگذار راست‌گرای افراطی جمهوری‌خواه که نماینده ایالات جورجیا در مجلس نمایندگان است در تظاهرات حامیان ترامپ حضور دارد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید رویه‌های قضائی برای رسیدگی به پرونده دونالد ترامپ به عنوان متهم در دعوی کیفری طی شده و از جمله از وی انگشت‌نگاری شده است.

ترامپ اتهامات را رد کرد

پایگاه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گزارش داد دونالد ترامپ در جلسه دادگاه ۳۴ مورد اتهام درباره جعل اسناد مالی برای پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ را رد کرد.