۰ نفر

برگشت وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی با یک عذرخواهی!

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 708898
برگشت وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی با یک عذرخواهی!

وزیر جنگ برکنار شده رژیم صهیونیستی پذیرفته است که با عذرخواهی از بنیامین نتانیاهو، مقام خود را بازپس گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، شبکه صهیونیستی «کان» امروز (پنج شنبه) خبر داد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پذیرفته است که با عذرخواهی از «بنیامین نتانیاهو» به محل کار خود باز گردد.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، گالانت پیشنهاد «آریه درعی» رئیس حزب راستگرای «شاس» را برای عذرخواهی علنی از نتانیاهو به دلیل انتقاداتی که به طرح تغییرات در سیستم قضایی کرده بود، پذیرفته است.

شبکه کان همچنین اعلام کرد که گالانت صرفا پذیرفته است که در خصوص زمان طرح انتقاداتش عذرخواهی کند و در قبال نفس این انتقادات به هیچ وجه پشیمان نیست.

بازگشت گالانت به وزارت جنگ پس از آن است که او روز گذشته در مراسم پرتاب ماهواره جاسوسی «اوفیک۱۳» در پایگاه هوایی «بلماحیم» حضور یافته بود که همان زمان رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که او احتمالا در سمت خود باقی خواهد ماند.

اظهارات اخیر وزیر جنگ کابینه تل‌آویو در انتقاد از طرح جنجالی اصلاحات قضایی، باعث شد تا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز یک‌شنبه (۲۶مارس) او را از برکنار کند.

پایگاه خبری در این باره «آکسیوس» گزارش داد که نتانیاهو گالانت را متهم کرده که تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حل را تضعیف کرده و پیش از مطرح کردن سخنانش، هماهنگی انجام نداده است.

از سوی دیگر «یولی ادلشتاین» از اعضای حزب «لیکود» و رئیس کمیته امور خارجی و جنگ کنست، روز سه‌شنبه (۲۸مارس) درباره پیامدهای برکناری «یوآو گالانت»، از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد.

ادلشتاین در این باره تاکید کرده است: در مواجهه با وضعیت امنیتی فعلی، بسیار واضح است که بگوییم اکنون زمان مناسبی برای تغییرات در وزارت جنگ نیست.

همزمان تعدادی از ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی ضمن محکومیت اقدام «بنیامین نتانیاهو» در برکناری وزیر جنگ کابینه، درباره ترس بزرگ و اتفاقات خطرناکی که در انتظار آن‌هاست، هشدار داده بودند.