۰ نفر

واکنش روسیه به ادعای اخیر وال‌ استریت ژورنال علیه ایران

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 678419
واکنش روسیه به ادعای اخیر وال‌ استریت ژورنال علیه ایران

سخنگوی کرملین به ادعای مطرح شده در گزارشی مبنی بر «وجود تهدید حمله قریب‌الوقوع» ایران به مواضعی در عراق و عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره ادعای مطرح شده در گزارش روزنامه وال ‌استریت ‌ژورنال مبنی بر وجود «تهدید حمله‌ای قریب‌الوقوع از سوی ایران» به مواضعی در عربستان و عراق ، گفت: ما اصلا چنین اطلاعاتی در اختیار نداریم و نمی‌دانیم این گمانه‌زنی‌ها از کجا می‌آیند.

مقامات آمریکایی و عربستانی در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال ایالات متحده مدعی شدند که ریاض و واشنگتن به دلیل دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران ممکن است در آینده نزدیک برای حمله به عربستان سعودی و عراق آماده شود، در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

وال استریت ژورنال، شب گذشته در گزارشی ادعا کرد که ایران ممکن است به زودی به اهدافی در عربستان سعودی و شهر اربیل عراق حمله کند تا توجه افکار عمومی را از اعتراضات داخلی منحرف کند.

در این گزارش، با اشاره به اینکه عربستان این اطلاعات را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است، ادعا شده است که ارتش دو کشور و برخی دیگر از کشورها به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفت: ما نگران تهدید ایران هستیم و از طریق کانال‌های نظامی و اطلاعاتی با عربستان سعودی در تماس دائم هستیم. در انجام هیچ گونه اقدامی برای دفاع از منافع خود و شرکای خود در منطقه تردید نخواهیم کرد.

هنوز واکنشی رسمی از سوی مقامات ایران به ادعای مطرح شده در این گزارش مطرح نشده است.