۰ نفر

وال استریت ژورنال گزارش داد؛

ارائه پیش نویس لایحه ضد ایرانی در کنگره آمریکا

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبر: 642826
ارائه پیش نویس لایحه ضد ایرانی در کنگره آمریکا

وال استریت ژورنال از ارائه لایحه‌ای در کنگره آمریکا درباره تقویت نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی در برابر ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وال استریت ژورنال در گزارشی از ارائه پیش‌نویس لایحه‌ای ضدایرانی در کنگره آمریکا به منظور حمایت از پدافند هوایی رژیم صهیونیستی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس در برابر آنچه آن‌ها تهدیدات ایران خواندند، خبر داد.

بر اساس قانون پیشنهادی دو حزبی که قرار است امروز (پنجشنبه) در کنگره ارائه شود، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یک پروژه پدافند هوایی و موشکی یکپارچه را به چندین کشور عربی و رژیم صهیونیستی برای مقابله با «تهدیدات احتمالی ایران» ارائه خواهد داد.

نمایندگان کنگره با نادیده گرفتن حملات صهیونیست‌ها و ائتلاف سعودی به کشور‌های منطقه، مدعی شدند که هدف از این لایحه ایجاد صلح و هماهنگی بین کشور‌ها در سراسر منطقه است. این لایحه جدیدترین تلاش آمریکا برای تقویت همکاری دفاعی بین رژیم صهیونیستی و کشور‌های  خاورمیانه پس از عادی سازی روابط با چندین کشور عربی است.  

این لایحه در حالی ارائه می‌شود که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفری ناگهانی به امارات سفر کرد. این سفر تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده و پیش زمینه آن گفتگو با مقامات اماراتی درباره توافق هسته‌ای ایران است.

همچنین در بحبوحه تلاش ریاض و واشنگتن برای بهبود روابط متشنج میان طرفین و همچنین تدارک برای سفر «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، دو هیئت از عربستان قصد دارند به واشنگتن سفر کنند. اولین هیئت از عربستان قرار است در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) به واشنگتن برود و «مجید بن عبدالله القصابی» ریاست این گروه را بر عهده خواهد داشت. «خالد الفالح» وزیر سرمایه‌گذاری سعودی نیز هیئت دوم را سرپرستی می‌کند که بناست اواخر ماه جاری میلادی به واشنگتن بروند.

مغرب، امارات، بحرین و سودان در سال ۲۰۲۰ در خیانتی آشکار به آرمان فلطسین، توافقنامه‌هایی را برای عادی‌سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی امضا کردند که این توافق‌ها به عنوان بخشی از پیمان آبراهام و با میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شده است.