۰ نفر

بایدن وارد قاره سبز شد

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 622923
بایدن وارد قاره سبز شد

رییس جمهور آمریکا برای رایزنی درباره بحران اوکراین و اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه وارد بروکسل پایتخت بلژیک شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا روز پنج شنبه برای دیدار با مقامات ناتو، گروه هفت، و همچنین دیدار با مقامات شورای اروپا درباره بحران اوکراین وارد اروپا شد. 

روزنامه واشنگتن پست با اعلام این خبر نوشت، انتظار می‌رود بایدن و رهبران اروپایی طرحهای جدیدی را علیه روسیه با هدف کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه اعلام کنند و همچنین بسته تحریمی جدیدی را علیه مسکو اعمال کنند. 

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشته است که علیرغم اتحاد آمریکا و اروپا در این زمینه، اختلافاتی نیز در میان اعضای ناتو و آمریکا در زمینه چگونگی بازدارندگی علیه روسیه وجود دارد. 

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در طول مسیر سفر به اروپا به خبرنگاران همراه گفته، رییس جمهور آمریکا همچنین قرار است درباره اقدامات احتمالی در زمینه حملات سایبری روسیه علیه غرب و احتمالات در زمینه استفاده مسکو از سلاحهای شیمیایی و بیولوژیکی با متحدان رایزنی و مشورت کند. 

ادعاها درباره استفاده احتمالی روسیه از سلاحهای شیمیایی درحالیست که آمریکا در برخی از کشورهای شرق اروپا از جمله اوکراین وگرجستان دارای آزمایشگاههای بیولوژیکی است و اخیرا شورای امنیت سازمان ملل نشستی در همین زمینه برگزار کرده بود. 

بایدن پس از دیدارهایش در بروکسل برای دیدار با رییس جمهور لهستان به ورشو خواهد رفت. 

این سومین سفر خارجی رییس جمهور آمریکا از زمان در اختیار گرفتن قدرت در کاخ سفید است.