۰ نفر

دیدار رییس جمهوری ارمنستان با سفیر ایران در ایروان

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱
کد خبر: 622849
دیدار رییس جمهوری ارمنستان با سفیر ایران در ایروان

رییس جمهور ارمنستان در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان، ضمن تبریک ایام نوروز بر توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رییس جمهور ارمنستان  روز چهارشنبه با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان دیدار و گفت‌وگو و بر تحکیم روابط با تهران تاکید کرد.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» «واهاگان خاچاتوریان» رییس جمهور ارمنستان روز در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت توسعه روابط با تهران تاکید کرد. رییس جمهور ارمنستان ضمن خوشامدگویی به عباس بدخشان ظهوری ، فرا رسیدن نوروز را به وی  و مردم ایران تبریک گفت.

رییس جمهور ارمنستان و سفیر ایران بر تعمیق و تحکیم مستمر روابط ارمنستان و ایران بر اساس تاریخ چند صد ساله و احترام متقابل تاکید کردند. طرفین  در این دیدار  در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری‌های ارمنستان و ایران و تحولات منطقه  تبادل نظر کردند.

خاچاتوریان در سوم مارس (پنجشنبه ۱۲ اسفند) در دور دوم انتخابات که توسط پارلمان برگزار شد به عنوان رییس جمهور انتخاب شد. او تنها نامزد بود و مخالفان انتخابات را تحریم کردند. نمایندگان اپوزیسیون پارلمانی نیز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت نکردند. ارمنستان یک جمهوری پارلمانی است که در آن پارلمان رییس جمهور را انتخاب می‌کند.

خاچاتوریان در سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۶ به عنوان شهردار ایروان، در سال‌های ۱۹۹۶-۱۹۹۸ مشاور رییس‌جمهور بود. وی مدتی نیز به عنوان وزیر صنعت فناوری پیشرفته  ارمنستان را بر عهده داشت.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز روز دوشنبه در پیام‌هایی، فرا رسیدن سال نو را به رهبر معظم انقلاب آیت‌‌الله «سیدعلی خامنه‌ای» و همچنین آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور ایران تبریک گفت.

دفتر روابط عمومی نخست‌وزیر ارمنستان با اعلام این خبر گفت که پاشینیان در پیام خود به مقام معظم رهبری پیام نوشت: «فرارسیدن عید نوروز را به شما و ملت صمیمی جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. آرزو می‌کنم سال پیش رو با همراه با حاصلخیزی و آرامش فوق‌العاده برای مردم صمیمی ایران همراه باشد.»

نخست‌وزیر ارمنستان سپس با تأکید بر روابط صمیمانه دو کشور ایران و ارمنستان گفت: «ما می‌توانیم با خرسندی تصریح کنیم که روابط ایران و ارمنستان که تاریخچه هزار ساله دارد و در جو اعتماد و احترام دو جانبه شکل گرفته است، به روند عادی توسعه پایدار خود ادامه می‌دهد.»

پاشینیان ادامه داد: «ما برای اجرای برنامه‌های جدید با جمهوری اسلامی ایران، گسترش دستورکار چند بعدی ارمنی-ایرانی به نفع توسعه روابط دوجانبه و صلح منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم.»