۰ نفر

بلاروس دیپلمات های اوکراینی را اخراج می‌ کند

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 622843
بلاروس دیپلمات های اوکراینی را اخراج می‌ کند

بلاروس با متهم کردن هشت دیپلمات اوکراینی به جاسوسی از آنها خواست این کشور را ترک و کنسولگری کی‌یف را در شهر برست تعطیل کنند.

به گزارش رویترز، در حالیکه درگیری روسیه و اوکراین یک ماه بعد از آغاز (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) در جبهه‌های مختلف ادامه دارد؛ امروز این درگیری در جبهه دیپلماتیک همسایه ها نیز تشدید شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش، سفارت اوکراین در بلاروس با سفیر و چند کارمند این کشور همچنان باز خواهد ماند.

پیشتر استنیسلاف زاریان، سخنگوی آژانس امنیت داخلی و مبارزه با جاسوسی لهستان با جاسوس نامیدن ۴۵ دیپلمات روس از وزارت امور خارجه این کشور خواست آنها را اخراج کند. وی این افراد را به هدف قرار دادن لهستان متهم کرد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز گزارش داده است که در صورت اخراج دیپلمات های روس از لهستان خود را برای اقدام تلافی جویانه محق می داند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.