۰ نفر

عربستان حاضر به ملاقات با فرمانده ستاد مرکزی امریکا نشد

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۲
کد خبر: 622607
عربستان حاضر به ملاقات با فرمانده ستاد مرکزی امریکا نشد

ولیعهد ابوظبی پس از حملات نیروهای یمنی به امارات، حاضر به ملاقات با ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد مرکزی امریکا، نشد.

به گزارش میدل ایست نیوز، نشریه «وال استریت جورنال» اعلام کرد که ولیعهد ابوظبی پس از حملات یمن به امارات، حاضر به ملاقات با ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد مرکزی امریکا، نشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العالم، بر اساس این گزارش، امارات و عربستان از سیاست‌های دولت بایدن در خاورمیانه و خودداری امریکا از واکنش به حملات پهپادی یمن ناراضی هستند و در این راستا تا حد زیادی روابط خود را با روسیه و چین تحکیم کرده‌اند.

در این راستا، پس از حمله نیروهای یمنی به مواضعی در ابوظبی و دبی، ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی امریکا (سنتکام) در سفر به امارات با سرلشکر «حمد الرمیثی» رئیس ستاد ارتش امارات دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، او درخواست دیدار با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی را هم داده بود که این درخواست رد شد.

«وال استریت جورنال» در گزارش خود تأکید کرده که روابط امارات و امریکا شاهد سردی نسبی است و شواهد متعددی برای این مدعا می‌توان آورد که یکی از آنها گزارش هفته پیش همین نشریه درباره خودداری محمد بن زاید، ولیعهد امارات، از پاسخ دادن به تماس تلفنی جو بایدن است.

همچنین امارات وساطت نخست‌وزیر بریتانیا برای افزایش تولید نفت عربستان و امارات به منظور کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی را رد کرد.

در همین راستا، ابوظبی که عضو دوره‌ای شورای امنیت است، از رأی دادن به قطع‌نامه امریکا در محکومیت حمله روسیه به اوکراین در شورای امنیت خودداری کرد.