۰ نفر

عربستان خواستار تشدید فشارها بر صنعاء شد

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 622552
عربستان خواستار تشدید فشارها بر صنعاء شد

وزیر خارجه سعودی با تکرار ادعاها علیه ارتش یمن، گفت برای «توقف تهدید حوثی‌ها برای دریانوردی بین‌المللی» باید به آن‌ها فشار آورده شود.

بنابر گزارش شبکه العربیه، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز (سه‌شنبه)، در چهل و هشتمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد سخنرانی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، فیصل بن فرحان ابتدا گفت: «همه ما برای برقراری امنیت و ثبات در افغانستان تلاش می‌کنیم. باید عدم استفاده از خاک افغانستان به عنوان پناهگاهی برای گروه‌های تندرو تضمین شود. ما از تمام تلاش‌های بین‌المللی برای احیای روند صلح حمایت می‌کنیم».

وزیر امور خارجه عربستان در بخش دیگری از اظهاراتش به یمن پرداخت و بدون اشاره به حملات ائتلاف سعودی علیه یمن، مدعی شد: «تشدید [حملات] حوثی‌ها امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. به منظور توقف تهدید حوثی‌ها برای دریانوردی بین‌المللی باید به آن‌ها فشار آورد».

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که نیروهای صنعاء طی روزهای گذشته و به دنبال تشدید تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، مواضع حساسی را در خاک عربستان هدف قرار دادند.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی یمن، دیشب، در گفت‌و‌گو با «المیادین» ضمن هشدار کشورهای عضو ائتلاف سعودی تأکید کرد که امارات همچنان در تیررس قرار دارد و حملات آتی ارتش یمن برای سعودی‌ها دردناک خواهد بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.