۰ نفر

وزرای بریتانیا در جنگ اوکراین، از تماسی مشکوک خبر دادند

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبر: 621662
وزرای بریتانیا در جنگ اوکراین، از تماسی مشکوک خبر دادند

وزرای دفاع و کشور انگلیس در بحبوحه جنگ اوکراین، از تماس فردی مشکوک که خود را نخست وزیر اوکراین جا زده خبر دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این تماس تصویری پس از آن برقرار شد که گفته می‌شود یک ایمیل از سوی سفارت اوکراین در لندن به یکی از وزارت‌خانه‌های انگلیس رسید و سپس به وزارت دفاع وصل شد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در توئیتی نوشت: امروز یک شیاد با ادعای اینکه نخست‌وزیر اوکراین است تلاش کرد با من تماس بگیرد. او چندین پرسش گمراه کننده طرح کرد و پس از اینکه به او مشکوک شدم تماس را قطع کردم.

وی افزود: روسیه نمی‌تواند با اطلاعات گمراه کننده و فریبکاری توجه‌ها را از نقض حقوق بشر از سوی این کشور و تجاوز غیرقانونی به اوکراین منحرف کند.

دقایقی بعد پریتی پتل وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر از رویداد مشابهی خبر داد که اوایل هفته جاری برای او رخ داده است.

وزارت دفاع گفت که والاس دستور داده که درباره نحوه برقراری این تماس تحقیقات فوری انجام شود. یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس به رسانه‌ها گفت، این یک تماس ویدیویی «نسبتاً پیچیده» بود که از طریق «یک بخش دولتی دیگر» صورت گرفت.

این منبع افزود: در جریان این تماس از آقای والاس در مورد ناتو و وضعیت مذاکراتی که بین اوکراین و روسیه در حال انجام است، سؤال شد.

وی اضافه کرد که از وزیر دفاع "برای ارائه نظرات نامناسب سوالاتی پرسیده شد اما مطالبی که مناسب نبود مطرح نشد".

گفته می‌شود فردی که در تماس تصویری خود را جای نخست وزیر اوکراین جا زده مقابل پرچم اوکراین ایستاده بود و سووالات گسترده‌ای را از والاس پرسیده است. به گفته منابع خبری وزارت دفاع انگلیس نگران است که پاسخ‌های ارائه شده از سوی والاس تحریف و منتشر شود.