۰ نفر

آمریکا: به توافق احتمالی با ایران نزدیک هستیم

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷
کد خبر: 621496
آمریکا: به توافق احتمالی با ایران نزدیک هستیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه پیشرفت های قابل توجهی به دست آورده ایم، گفت: به توافق احتمالی نزدیک هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره مسایل باقیمانده در مذاکرات وین و اینکه آیا قابل حل هستند، افزود ما فکر می کنیم مسایل باقیمانده قابل حل هستند و همانطور که قبلا اعلام کردیم ما پیشرفت قابل توجهی بدست آورده ایم و به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم. اما هنوز به این نقطه نرسیده ایم.

وی در عین حال گفت که ما در مورد تعداد یا هویت این مسایل توضیح نخواهیم داد زیرا در مرحله حساسی قرار داریم و می خواهیم همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا ببینیم امکان بازگشت متقابل به پایبندی وجود دارد یا خیر.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با بکارگیری تاکتیک ضرب الاجل های ساختگی با توجه به پیشرفت های  برنامه هسته ای ایران مدعی شد با توجه به پیشرفت های هسته ای ایران، زمان بسیار کمی باقی مانده است و فراتر از این زمان باقی مانده، مزیت های هسته ای برجام به دلیل پیشرفت های هسته ای ایران از بین خواهد رفت.

وی مدعی شد این مساله ای است که باید فورا به آن رسیدگی شود. ما همچنان معتقدیم بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع ما است و در آینده ای نزدیک خواهیم دید که می توانیم به این توافق دست یابیم یا خیر.