۰ نفر

ادعاهای جدید ترامپ؛

در دوران ریاست جمهوری من، دشمنان از ما می ترسیدند

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 619978
در دوران ریاست جمهوری من، دشمنان از ما می ترسیدند

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا در جمع هوادارانش گفت، بر این باور است که جو بایدن رییس جمهوری فعلی آمریکا فاقد توان و ظرفیت روانی و جسمانی برای مدیریت بحران اوکراین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: ترامپ به هوادارانش در شهر فلورنس در جنوب کارولینا گفت: ما رییس جمهوری داریم که نماینده کشورمان در یک برهه مهم تاریخی است و ازنظر فیزیکی و روانی دچار چالش هایی می باشد.

وی بایدن را به رهبری ضعیف متهم کرد و گفت این امر باعث شده ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به حملات خود به اوکراین برای سومین هفته ادامه دهد.

ترامپ مدعی شد: در دوران ریاست جمهوری من، دشمنان از ما می ترسیدند و همه به ما احترام می گذاشتند. در دولت بایدن، آمریکا نه موجب ترس و ارعاب دشمنان است و نه کشوری به آن احترام می گذارد. در طول تاریخ هرگز با کشور ما چنین رفتاری نشده بود و به همین دلیل است که ما شاهد آشفتگی در سراسر جهان هستیم.

رییس جمهوری پیشین جمهوریخواه آمریکا همچنین گفت بایدن به حمله روسیه از طریق کنترل تولید انرژی آمریکا، پایان دادن به مجوزهای نفتی و گازی در اراضی فدرال و لغو خط لوله کی استون ایکس ال کمک کرد. کاهش تولیدات نفتی آمریکا باعث وابستگی بیشتر آمریکا و اروپا به انرژی روسیه شد.

ترامپ تاکنون بارها گفته در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ شرکت می کند و وعده داده در این صورت باز هم در زمینه تولید انرژی در کشور تلاش خواهد کرد.   

ترامپ پیشتر مدعی شده بود اگر رییس جمهور می ماند فاجعه اوکراین هرگز رخ نمی داد.

وی همچنین به حمله روسیه به گرجستان در زمان جورج دبلیو بوش و شبه جزیره کریمه در زمان باراک اوباما اشاره کرد و گفت: «من به عنوان تنها رییس جمهوری قرن بیست و یکم (آمریکا) ایستادگی کردم که روسیه به کشور دیگری حمله نکند.»

رییس جمهوری سابق آمریکا در این سخنرانی که ساعاتی پس از اعمال تحریم های گسترده آمریکا و متحدانش علیه آمریکا صورت گرفت، با اوکراینی‌ها ابراز همدردی کرد و با تمجید از ولودیمیر زلنسکی رییس‌ جمهوری اوکراین، او را که در کی یف پایتخت اوکراین مانده، "شجاع" خواند.