۰ نفر

پایان گفتگوی لوکاشنکو و پوتین

بلاروس تجهیزات مدرن نظامی دریافت می کند

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۰
کد خبر: 619562
بلاروس تجهیزات مدرن نظامی دریافت می کند

بلتا خبرگزاری رسمی بلاروس گزارش داد، رهبران روسیه و بلاروس توافق کردند که مسکو در آینده نزدیک مدرن‌ ترین تجهیزات نظامی را در اختیار همسایه خود قرار دهد.

به گزارش بلتا، ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو رئیسان جمهور روسیه و بلاروس، در نشست کرملین درباره اقدامات مشترک برای حمایت متقابل در مواجهه با تحریم‌های غرب، از جمله در مورد قیمت انرژی، به توافق رسیدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پوتین و لوکاشنکو در مسکو دیدار کردند. این خبرگزاری از ارائه جزئیات بیشتر در مورد توافقات صورت گرفته میان روسیه و بلاروس خودداری کرد.

این در حالی است که یک مقام ارشد امنیتی اوکراین جمعه شب از بلاروس خواست وارد جنگ با اوکراین نشود در غیر این صورت نیروهای کی‌یف با نیروهای بلاروس خواهند جنگید.

الکسی دانیلوف مقام ارشد امنیتی اوکراین گفت: کی‌یف در مقابل بلاروس از خود خویشتن داری نشان می‌دهد اما اگر نیروهای بلاروس به حمله روسیه بپیوندند، اوکراین با آن‌ها خواهد جنگید.

وی گفت: با وجود پرواز جنگنده‌های روسیه از خاک بلاروس، اوکراین در مقابل این کشور با احتیاط عمل می‌کند، با این حال اگر یک جنگنده بلاروس از مرزها عبور کند، ما با آن خواهیم جنگید.

روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از آن و در دوم اسفند از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد، کی‌یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود.

درپی وقوع این جنگ، رهبران کشورهای اروپای غربی که تاپیش از این قویا از کی‌یف در قبال روسیه حمایت می‌کردند، در کنفرانس‌های خبری «فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا،  «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو و در آخر «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با بیان این مطلب که عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو یکشبه میسر نیست و چشم‌اندازی برای چنین عضویتی در آینده نزدیکی وجود ندارد و جنگ اوکراین جنگ ناتو نیست و نگرانی‌هایی امنیتی مسکو از طریق مذاکره باید مد نظر قرار گرفته شوند، از مواضع ضد روسی خود عقب نشسته و کی‌یف را در برابر مسکو رها کردند.