۰ نفر

ادعای جدید لوکاشنکو؛

اوکراین به زودی به بلاروس حمله می کرد

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۳۹
کد خبر: 619526
اوکراین به زودی به بلاروس حمله می کرد

رییس جمهور بلاروس در دیدار با همتای روس خود گفت که اوکراین نه تنها برای حمله به دونباس برنامه داشت، بلکه برای حمله به مواضعی در بلاروس نیز خود را آماده کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهور بلاروس امروز جمعه در دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود اعلام کرد که اوکراین قصد داشت نه تنها به دونباس، بلکه به بلاروس نیز حمله کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، لوکاشنکو در این باره گفت: اگر شش ساعت قبل از عملیات، حمله پیشگیرانه به مواضع نمی‌شد - چهار موضع، روی نقشه نشان می‌دهم، آنها به نیروهای ما و روسیه حمله می‌کردند. ما این جنگ را شروع نکردیم. وجدان ما راحت است.

وی افزود: آنها نه تنها برای حمله به دونباس آماده می‌شدند، بلکه در حال آمده شدن برای حمله به مواضعی در بلاروس بودند.

پوتین نیز در این دیدار با اشاره به تحریم‌های غرب، گفت: اتحاد جماهیر شوروی واقعاً در شرایط تحریم زندگی کرد، توسعه یافت و به موفقیت‌های شگرفی دست یافت. حتی پس از دهه ۱۹۹۰، تحریم‌ها برضد روسیه حفظ شد و سپس از زمان اتحاد جماهیر شوروی وارد دوران جدید و مدرن شد.

روسیه و بلاروس پس از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین با تحریم‌هایی مواجه شدند.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه هدف این اقدام را «حفاظت از افرادی نامید که به گفته وی به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند». همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.