۰ نفر

خطیب‌ زاده در پاسخ به اتحادیه عرب؛

اتهامات تکراری و علیه ایران مردود است

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 619263
اتهامات تکراری و علیه ایران مردود است

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات سخیف نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب و بیانیه کمیته خودخوانده چهار جانبه، گفت: اتهامات تکراری و بی اساس دخالت ایران در امور داخلی دیگران از سوی کشورهای مداخله‌گر در یمن و مناطق درگیر غرب آسیا مردود است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات سخیف نشست ۱۵۷ وزرای خارجه اتحادیه عرب و بیانیه کمیته خودخوانده چهارجانبه در حاشیه این نشست، از ادامه دور باطل اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران و تغییر نکردن شیوه رفتاری شدیداً ابراز تأسف کرد و این‌گونه اقدامات بی ثمر را مغایر تحرکات این کشورها برای تعامل و دیپلماسی منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران طی چند ماه گذشته خواند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه، ایراد اتهامات تکراری و بی اساس دخالت ایران در امور داخلی دیگران از سوی کشورهای مداخله‌گری که سابقه طولانی از  تنش آفرینی و جنگ افروزی به ویژه در یمن و مناطق درگیر غرب آسیا و شمال آفریقا دارند را مردود شمرد.‌

خطیب زاده، صدور این نوع بیانیه‌های تکراری را مانعی بر تقویت روابط ایران با همسایگان عنوان کرد و بار دیگر بر موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در دعوت از همسایگان برای گفت‌وگو و حل سوءتفاهمات از طریق مسیرهای دیپلماتیک را مورد تأکید قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی نیز با مردود شمردن بیانیه، تمامی اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دانست و مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد.

خطیب زاده، حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته‌ای و توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را از  جمله سیاست‌های راهبردی کشورمان خواند و بر بی اثر بودن این بیانیه‌ها در مسیر توسعه صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اسلامی تأکید کرد.