۰ نفر

رییس ستاد ارتش آمریکا به اوکراین رفت

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۶
کد خبر: 618451
رییس ستاد ارتش آمریکا به اوکراین رفت

یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد که ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته گذشته به یک فرودگاه نامشخص در نزدیکی مرز اوکراین سفر کرده که در چند روز گذشته به مرکز ارسال سلاح به اوکراین تبدیل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که نامش بیان نشده است، روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران آمریکایی گفت: مارک میلی در این فرودگاه با نیروهای مستقر در آن دیدار کرده و روند ارسال محموله های سلاح به اوکراین را بررسی کرد.

در چند روز اخیر این فرودگاه به مرکز فعالیت ها برای ارسال سلاح به اوکراین تبدیل شده است و روزانه ۱۷ پرواز به آن انجام می شود.

موقعیت فرودگاه برای محافظت از محموله‌های تسلیحات به اوکراین مخفی باقی مانده است.

 به گفته این مقام، ارتش روسیه تاکنون این محموله ها را پس از ورود به اوکراین هدف قرار نداده است، اما روسیه می تواند با پیشروی در حملات خود، این محموله ها را هدف قرار دهد.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.