۰ نفر

تامین نیاز جنگنده اوکراین توسط آمریکا و لهستان

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۲۷
کد خبر: 617719
تامین نیاز جنگنده اوکراین توسط آمریکا و لهستان

آمریکا و لهستان در حال بررسی ارسال جنگنده‌ های بیشتر به اوکراین از سوی لهستانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، چهار مقام آمریکایی به نشریه پولتیکو گفتند، واشنگتن در حال رایزنی با لهستان است تا این کشور هواپیماهای "میگ-۲۹" خود را به اوکراین بفرستد و آمریکاجای خالی این جنگنده‌ها را در ناوگان هوایی لهستان پر کند.

سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا در گفت‌وگو با لهستان در حال تعیین توانایی‌هایی است که می‌تواند از طریق آن جای خالی این جنگنده‌ها را در ناوگان هوایی لهستان پر کند.

لهستان پیش‌تر در حال بررسی امکان ارسال هواپیماهای جنگی خود به اوکراین بود و از دولت آمریکا خواسته بود تا تضمین کند که جای خالی این هواپیماها را با جنگنده‌های آمریکایی پر خواهد کرد.

کاخ سفید پاسخ داد که این مسئله را بررسی خواهد کرد. دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با پیشنهاد لهستان برای ارسال جنگنده‌های میگ به اوکراین مخالفت نکرد و این می‌تواند تنش‌ها میان ناتو و روسیه را تشدید کند.

سخنگوی کاخ سفید به پولتیکو گفت: ما در حال همکاری با لهستان و مشورت با دیگر شرکای خود در ناتو بر سر این مسئله‌ایم. همچنین در حال بررسی توانایی‌های جایگزینی هستیم که می‌توانیم - درصورت تصمیم ورشو به ارسال جنگنده‌هایش به اوکراین - برای تامین دوباره ناوگان هوایی لهستان ارائه دهیم.

این اقدام در بحبوحه مقابله نیروهای اوکراینی با حمله روسیه و در راستای تلاش‌های شتاب‌زده و مضاعف برای تامین تسلیحاتی آن‌ها انجام می‌شود.