۰ نفر

هند در صدد دور زدن تحریم روسیه

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۴۵
کد خبر: 617694
هند در صدد دور زدن تحریم روسیه

درحالی که غرب تحریم هایی علیه روسیه اعمال کرده است، دهلی نو به منظور حفظ روابط تجاری با مسکو، به دنبال یافتن راه های دور زدن تحریم ها علیه این کشور است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، راشاتودی به نقل از رسانه های هندی نوشت، از آنجایی که هند می خواهد روابط تجاری با مسکو را حفظ کند، دهلی نو به دنبال یافتن ابزارهای کارآمد برای دور زدن آخرین تحریم ها علیه روسیه است.

به نوشته این گزارش، گزینه های دور زدن تحریم ها شامل، تسویه پرداخت ها با موسسات مالی خارجی است که در کشورهایی که از تحریم های روسیه حمایت کردند، فعالیت نمی کنند، انجام پرداخت ها از طریق بانک های کوچک روسی که تحت تاثیر ممنوعیت سوئیفت نیستند و تقویت ترتیبات مبادله روپیه به روبل هستند.

به نوشته این گزارش، بانک های بزرگ روسیه «اسبر بانک» و «گزپروم بانک» به علت نقش مهم شان در پرداخت های واردات نفت و گاز اتحادیه اروپا از روسیه، تاکنون از آخرین تحریم ها مستثنی شده اند.

یک مقام دولتی هند به ایکانومیک تایمز گفته است: «ما به دنبال این هستیم. حتی اگر این بانک ها با تحریم های آمریکا مواجه شوند، پرداخت ها می تواند به یورو انجام شود زیرا این این تراکنش ها تا تحریم های بعدی هنوز انجام می شوند.»

وی افزود تاثیر آخرین تحریم ها علیه روسیه هنوز مشخص نیست.

بازپرداخت بدهی روسیه از طریق حراج روپیه که توسط بانک روسیه برگزار می شود، یکی دیگر از گزینه های در حال بررسی است. چنین بازپرداختی از طریق صادرات کالاها و خدمات مشخص انجام می شود.

در سال ۲۰۱۴، پس از اینکه هند با تهدید تحریم های ثانویه به دلیل توافق دفاعی با روسیه مواجه شد، دو کشور توافق کردند تا پرداخت هایشان را به روپیه- روبل انجام دهند.

واشنگتن یک بار دیگر، دهلی نو را به علت قرارداد تسلیحاتی با روسیه در هفته گذشته به تحریم تهدید کرده است.

حجم مبادلات تجاری هند و روسیه به ۸.۱ میلیارد دلار در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۱ می رسد.

صادرات به روسیه ۲.۶ میلیارد دلار و واردات از روسیه ۵.۵ میلیارد دلار بوده است.

البته کره جنوبی، انگلیس و اتریش «اسبربانک» روسیه را چهارشنبه گذشته تحریم کرده اند.

روز دوشنبه نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا، نقل و انتقالات بانکی با بانک مرکزی روسیه، صندوق ثروت ملی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع اعلام کرد.