۰ نفر

تحریم های جدید دولت بایدن علیه روسیه

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۲۳
کد خبر: 617180
تحریم های جدید دولت بایدن علیه روسیه

رسانه های آمریکایی همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و مسکو در پی وقوع جنگ در اوکراین اعلام کردند دولت بایدن در نظر دارد تحریم های جدید علیه میلیاردرهای روسیه اعمال کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی گزارش داد، منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن در نظر دارد تحریم های جدیدی را علیه میلیاردرهای روسیه و اعضای خانواده های آنها اعمال کند.

به گفته یک مقام آمریکایی، انتظار می‌رود تحریم‌های آمریکا فهرست میلیاردرهای روسیه را که این هفته توسط اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند، دنبال کند اما این تحریم کاملا شبیه تمهیدات اتحادیه اروپا نخواهد بود.

بسته  تحریم های آمریکا گسترده تر خواهد بود و شامل ممنوعیت سفر و هدف قرار دادن اعضای خانواده این افراد خواهد شد.

پیش از این، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در پی وقوع جنگ در اوکراین اعلام کرد به همراه متحدان خود تحریم های اقتصادی قوی وضع کرده ایم. ما ارتباط بانک های روسیه را از سیستم مالی بین المللی قطع کردیم. من امشب به رژیم فاسد و میلیاردرهای آن می گویم دیگر نمی توانید به اقدامات خود ادامه دهید.

بایدن گفت که وزارت دادگستری آمریکا یک گروه کاری ایجاد می کند تا جنایت های میلیاردرهای روسیه را بررسی کنند. ما با اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی های آنها همکاری می کنیم.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.