۰ نفر

گاف بایدن در سخنرانی سالانه + فیلم

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲
کد خبر: 616634
گاف بایدن در سخنرانی سالانه + فیلم

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی وضعیت کشور گافی دیگر داد و این بار ایرانی ها را با اوکراینی ها قاطی کرد و گفت پوتین نمی تواند با حمله به کی‌یف قلب و روح ایرانیان را بدست آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا در اظهاراتی به مناسبت "سخنرانی وضعیت کشور" با هدف محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین گفت: پوتین هرگز قلب و روح مردم ایران را به دست نخواهد آورد.

در ویدیویی که از گاف بایدن میان کاربران فضای مجازی دست به دست می شود، کاملا هریس معاون رییس جمهوری قصد دارد گاف بایدن را تصحیح کند که در آن اوکراینی‌ها و ایرانی‌ها را قاطی کرد.  

مشخص نیست که معاون رییس جمهور در پاسخ به گاف بایدن چه می گوید، اما برخی ناظران معتقدند که او با گفتن کلمه "اوکراینی" گاف رییس جمهور را تصحیح می کند.

ویدیویی که در آن بایدن گفت: پوتین ممکن است با تانک در کی‌یف بچرخد، اما هرگز قلب و روح مردم ایران را به دست نخواهد آورد، به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و کاربران با نظرات و بازتوییت آن به بررسی گاف های بیشمار رییس جمهوری آمریکا پرداختند.

بایدن پیش از این نیز بارهای در سخنرانی های خود اشتباهاتی مرتکب شده بود؛ از جمله اشتباه گرفتن «ترزا می» نخست وزیر پیشین انگلیس با «مارگارت تاچر» و اشتباه گرفتن سال ۲۰۲۱ میلادی با ۲۰۲۰ و گفتن بلند شو به یک فرد فلج.