۰ نفر

بخشی از متن سخنرانی سالانه جو بایدن:

جنگ پوتین بدون دلیل موجه صورت گرفته است

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۱۶
کد خبر: 616573
جنگ پوتین بدون دلیل موجه صورت گرفته است

کاخ سفید بخشی از متن سخنرانی رییس‌ جمهوری آمریکا را منتشر کرده که در آن آمده است: «دیکتاتورها باید تاوان تهاجمشان را بپردازند.» و «دیپلماسی آمریکایی مهم است.»

به گزارش روزنامه گاردین، در بریده‌ای از متن سخنرانی موسوم به «وضعیت کشور» جو بایدن که امروز (چهارشنبه) ساعت ۹:۰۰ شب به وقت آمریکا (و حدود ۵:۳۰ بامداد به وقت تهران) ایراد می‌شود، آمده است: «ما در طول تاریخ‌مان این درس را گرفته‌ایم که وقتی دیکتاتورها تاوان تهاجم‌شان را نپردازند، هرج و مرج بیشتری ایجاد می‌کنند، به حرکت خود ادامه می‌دهند و هزینه‌ها و تهدیدهای وارده به آمریکا و جهان افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که پس از جنگ جهانی دوم، اتحاد ناتو برای حفاظت از امنیت و ثبات اروپا تشکیل شد. آمریکا - در کنار ۲۹ کشور دیگر - عضو این اتحاد است و این مهم است. دیپلماسی آمریکایی مهم است.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گاردین همچنین به نقل از بایدن نوشت: «جنگ ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) بدون دلیل موجه صورت گرفته و از پیش طراحی شده بود. او تلاش‌ها برای دیپلماسی را رد کرد. او فکر کرد غرب و ناتو واکنش نشان نمی‌دهند و خیال کرد می‌تواند در اینجا (آمریکا) میان ما دو دستگی ایجاد کند اما اشتباه می‌کرد. ما آماده هستیم.»