۰ نفر

هیات روسی برای گفت و گوهای احتمالی وارد بلاروس شد

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
کد خبر: 615747
هیات روسی برای گفت و گوهای احتمالی وارد بلاروس شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفته یک هیات روس برای گفت‌وگوهای احتمالی پیش‌رو با نمایندگان اوکراین وارد بلاروس شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، پسکوف گفت که این هیئت شامل نمایندگانی از وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سایر بخش ها از جمله اداره ریاست جمهوری است.

پسکوف گفت: «ما آماده خواهیم بود که این مذاکرات را در گومل آغاز کنیم. کرملین علی‌رغم تهاجم ارتش این کشور به اوکراین، همچنان به انتشار پیام‌هایی مبنی بر اعزام نمایندگانی به مینسک پایتخت بلاروس برای گفتگو با کیف ادامه داده است. کرملین قبلاً مدعی شده بود که طرف اوکراینی با پیشنهاد ملاقات در ورشو مخالفت کرده و سپس تماس را قطع کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه، مقامات ارشد اوکراین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تمایل خود را برای گفتگوی صلح با روسیه ابراز کرده اند.

امتناع زلنسکی از مذاکره با روسیه در قلمرو بلاروسمطابق گزارش‌ها ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: بستر گفتگو می تواند در شهرهای دیگر انجام گیرد. زلنسکی، علیرغم سخنان پسکوف در مورد ورود هیئت فدراسیون روسیه به گومل، اظهار داشت: محل برگزاری می تواند ورشو، براتیسلاوا، بوداپست، استانبول، باکو باشد.زلنسکی در پیامی که در کانال تلگرامش منتشر شد، گفت: «البته ما صلح می‌خواهیم، ​​می‌خواهیم ملاقات کنیم، ما می‌خواهیم جنگ پایان یابد. ورشو، براتیسلاوا، بوداپست، استانبول، باکو، همه اینها را ما به طرف روسیه پیشنهاد کرده ایم. هر شهر دیگری برای ما مناسب است. تنها از این طریق است که مذاکرات می تواند صادقانه باشد و واقعاً به جنگ پایان دهد.»