۰ نفر

گروه‌های چچنی به دنبال مقامات اوکراینی

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴
کد خبر: 615137
گروه‌های چچنی به دنبال مقامات اوکراینی

گروهی از نیروهای ویژه ارتش روسیه تحت عنوان "جوخه چچن" برای بازداشت یا کشتن تعدادی از مقامات خاص اوکراینی در این کشور (اوکراین) فعالیت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، یک کانال تلگرامی در مسکو گزارش داد که به این سربازان، کارت‌هایی ویژه داده شده که عکس‌ها و توضیحاتی درخصوص مقامات اوکراینی روی آن‌ها نوشته شده است.

براساس این گزارش، این اطلاعات شامل مقامات و افسران امنیتی است که توسط کمیته تحقیقات روسیه، مظنون به "جنایت" هستند.

این گزارش هم زمان با اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد که خودش "هدف شماره یک روسیه" و خانواده‌اش "هدف شماره دو" این کشور (روسیه) هستند، منتشر شد.

تصور می‌شود که گروه "چچن" در جنگل‌های اوکراین حضور دارند و گفته شده است در صورتی که آن دسته از مقامات اوکراینی تحت تعقیب بازداشت نشوند، گروه چچن دستور قتل آن‌ها را دارد.

تلویزیون دولتی چچن گزارش داد که «رمضان قدیروف» ۴۵ ساله، رئیس دولت چچن و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئییس جمهوری روسیه از نیروهای او در اوکراین بازدید کرده است.

گمان می‌رود که گروه چچن از "گردان جنوبی سرویس گارد فدرال" مستقر در چچن باشند.

ولادیمیر پوتین در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه از اجرای عملیات نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین، که شامل مناطق لوهانسک و دونتسک است، خبر داد. در مقابل، ولودیمیر زلنسکی از شورای امنیت ملی و دفاع کشورش خواست تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در این کشور حکومت نظامی اعلام کند.