۰ نفر

وزارت دفاع روسیه؛

بخشی از نیروهای ارتش امروز به پایگاه های خود باز می گردند

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳
کد خبر: 611655
بخشی از نیروهای ارتش امروز به پایگاه های خود باز می گردند

وزارت دفاع روسیه گفته است که تعداد بیشتری از نیروهای این کشور امروز پس از رزمایش از شبه جزیره کریمه به پایگاه‌های خود باز می‌گردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسپوتنیک روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش کرده پس از انجام یک مانور از پیش تعیین شده، یک کاروان از نیروهای روسی با تجهیزاتشان از منطقه نظامی جنوبی روسیه، از پل کریمه گذشته و در حال حرکت به سمت مقرهای دایمی استقرار خود و ترک کریمه هستند.

رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد: وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) ویدیویی را منتشر کرد که ستونی از تانک‌ها و خودروهای نظامی را نشان می‌دهد که بعد از تمرینات از کریمه خارج می‌شوند و افزود که برخی از نیروها نیز به پایگاه‌های دایمی خود باز خواهند گشت.

کشورهای غربی روسیه را به بسیج حدود ۱۰۰ هزار نیروی نظامی در مناطق مرزی اوکراین با هدف اقدام نظامی علیه این کشور متهم می‌کنند. مسکو اما برنامه‌ریزی برای حمله را رد می‌کند.

روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه گفته بود با پایان مانور نظامی خود تعدادی از این نیروهایش را از مناطق مرزی با اوکراین عقب می‌کشد.

با این حال جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی شب گذشته خود گفت که ایالات متحده هنوز شواهدی از عقب‌نشینی نیروهای روسیه مشاهده نکرده است.

رییس جمهوری آمریکا هشدار داد که حمله روسیه به اوکراین هنوز ممکن است. بایدن همچنین با خطاب قرار دادن مستقیم مردم روسیه گفت "شما دشمن ما نیستید"، اما تاکید کرد که در صورت تهاجم، تحریم‌ها آماده است.

در اظهارنظری دیگر، ولادمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه گفته است که روسیه خواهان جنگ در اروپا نیست، اما نگرانی‌های امنیتی این کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وزرای دفاع ناتو در بروکسل گرد هم می‌آیند

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو امروز در مقر این سازمان در بروکسل جمع می‌شوند تا درباره چگونگی واکنش این ایتلاف به تجمع نظامی روسیه در مرز اوکراین بحث کنند.

این مقامات قرار است پیشنهادهایی برای استقرار نیروهای بیشتر ارایه دهند. هدف از این پیشنهادها، تقویت مواضع دفاعی در جناح شرقی ناتو است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، به طور محتاطانه‌ای در خصوص چشم‌انداز راه‌حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین، ابراز امیدواری کرده است.

او با تکرار سخنان جو بایدن گفت که هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج روسیه از برخی نیروهایش وجود ندارد.