۰ نفر

صنعت تراشه، میدان جدید رقابت آمریکا و چین

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۵۸
کد خبر: 606577
صنعت تراشه، میدان جدید رقابت آمریکا و چین

دولت آمریکا در تکاپوی متقاعد کردن مجلس این کشور برای تصویب لایحه ای با هدف افزایش رقابت آمریکا با چین و حمایت از صنعت تراشه های این کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک منبع آگاه گفت مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد، امروز در مورد لایحه ای با هدف افزایش رقابت آمریکا با چین و حمایت از صنعت تراشه های این کشور رای گیری کند.

به گزارش رویترز، دولت آمریکا تلاش می کند تا کنگره را برای تصویب این لایحه که شامل ۵۲ میلیارد دلار یارانه به تولیدکنندگان نیمه رسانا ها و تحقیقات در این زمینه است، متقاعد کند زیرا کمبود قطعات کلیدی مصرفی در خودروها و رایانه ها، مشکلات زنجیره تامین را تشدید کرده است.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته گفت این لایحه سرمایه گذاری در تراشه ها افزایش می دهد و ظرفیت تولید و تحقیقات در این بخش را بالا می برد و همچنین رقابت پذیری و رهبری آمریکا را تقویت می کند.

سنای آمریکا سال گذشته «قانون نوآوری و رقابت ایالات متحده» را تصویب کرد که شامل ۵۲ میلیارد دلار برای افزایش تولید نیمه رساناها و اعطای مجوز ۱۹۰ میلیارد دلاری برای تقویت فناوری و تحقیقات آمریکا برای رقابت با چین بود.