۰ نفر

شیوع اومیکرون و دلتا در کنگره آمریکا

۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبر: 596416
شیوع اومیکرون و دلتا در کنگره آمریکا

منابع خبری از شیوع بی‌ سابقه کرونای دلتا و اومیکرون در کنگره آمریکا خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابع خبری روز سه شنبه از شیوع بی‌سابقه ابتلا به کرونا در کنگره آمریکا خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»  کنگره ایالات متحده افزایش بی‌سابقه‌ای در موارد ابتلا به کرونا را تجربه می کند، به طوری که در ۷ روز گذشته از یک درصد به ۱۳ درصد افزایش یافته است.

«برایان موناهان» پزشک معالج کنگره آمریکا گفت که اکثر عفونت‌های کرونا در کنگره در بین واکسینه ‌شده‌ها با سویه اُمیکرون حدود ۶۱ درصد و سویه دلتا ۳۸ درصد یافت شده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۶۵ درصد از موارد ابتلا به کرونا در کنگره علامتدار بوده‌اند. در موارد دیگر، افرادی که آزمایششان مثبت است علائمی از خود نشان نداد‌ه‌اند.

پزشک کنگره آمریکا  به اعضا و کارکنان توصیه کرده به جای ماسک‌های پارچه‌ای ساده از ماسک‌های درجه پزشکی استفاده کنند. وی همچنین از دفاتر، کمیته‌ها و آژانس‌های کنگره خواسته وضعیت دورکاری اتخاذ کنند تا جلسات حضوری و فعالیت‌های درون دفتری کاهش یابد.

شبکه خبری  بلومبرگ نیز خبر داد که روز دوشنبه یک میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند که تقریباً ۲ برابر رکورد ابتلای روزانه ثبت‌ شده بود. 

طی دو هفته گذشته تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا در ایالات متحده روندی افزایشی داشته و بر اساس گزارش بلومبرگ، روز دوشنبه بیش از یک میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شدند. رکورد قبلی روزانه حدود ۵۹۱ هزار ابتلا بود.

بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، در حال حاضر بیش از ۱۰۴ هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که این اولین بار در حدود چهار ماه گذشته است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا مجموع ۵۶ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۲۳ ابتلا و ۸۲۷ هزار ۷۴۹ فوتی را از ابتدای همه‌گیری ثبت کرده است. این کشور همچنان در صدر کشورهای جهان به لحاظ تعداد ابتلا و مرگ و میر قرار دارد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» اخیراً با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی‌های این ویروس در ایالات متحده گزارش کرد که جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

طبق این گزارش، بیش از یک سال از واکسیناسیون کرونا در آمریکا می‌گذرد و حدود ۱۲ ماه از زمانی می‌گذرد که بایدن و معاونش «کامالا هریس» در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری یادآوری کردند که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که در یک سال گذشته نیز بیش از ۴۰۰ هزار نفر دیگر در آمریکا بر اثر کرونا فوت کردند و این جدال همچنان ادامه دارد و کارشناسان بهداشت در ایالات متحده هشدار داده‌اند که با پیشروی روزها در زمستان، آمار مرگ و میر کرونا در آمریکا به سرعت رو به افزایش خواهد رفت.

اخیراً نیز گزارش شده است که رییس‌جمهور آمریکا به تکاپو افتاده تا از هر طریقی با ویروس کرونا در کشورش مقابله کند.