۰ نفر

خوش بینی امیرعبداللهیان به مذاکرات وین؟

۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 594108
خوش بینی امیرعبداللهیان به مذاکرات وین؟

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که در صورت حسن‌نیت و جدیت طرف مقابل می‌توان در آینده نزدیک در وین به توافق رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مراسم یادبود شهید ایرلو درباره روند مذاکرات وین گفت: مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد مهم این است که ما متن مشترک و واحدی در اختیار داریم. تیم مذاکره‌کننده ما بر این متن تمرکز کرده است و طرف‌های مقابل هم درباره موضوعاتی که ما درون پرانتز قرار دادیم یعنی موضوعات اختلافی تمرکز کرده‌اند.

وی افزود: جمع‌بندی لازم در دو دور قبلی مذاکرات در دولت جدید انجام شده است و ما سرگرم توافق بر نقاط اختلافی هستیم که داخل پرانتز در این متن مشترک درج شده است. تیم مذاکره‌کننده کشورمان با طرف‌های مقابل در 1+4 به‌شدت درگیر گفتگو هستند و از اتحادیه اروپا، آقای مورا به‌نمایندگی از این اتحادیه فعالانه تلاش می‌کند که به نقش هماهنگ‌کننده خودش در این خصوص ادامه دهد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: اگر طرف‌های مقابل با حسن‌نیت به مذاکرات در مرحله کنونی ادامه دهند دست یافتن به توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و این هدف را می‌توانیم محقق کنیم. اگر جدیت کنار حسن‌نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود رسیدن به توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.

سفیر ایران در یمن به‌زودی تعیین می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان درباره تحولات یمن گفت: برخی در ذهن و برنامه‌هایشان در پی تجزیه یمن به دو یا چند منطقه بوده و هستند، ما مخالف هرگونه تجزیه کشور‌های منطقه و اسلامی هستیم.

وی از معرفی سفیر جدید ایران در یمن در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: اکنون کاردار کشورمان در یمن با نشاط و فعالیت لازم، سفارت را باز نگه داشته است. ما به پیگیری‌هایمان برای توسعه همکاری‌ها با یمن برای بازگشت صلح به این کشور و نیز برای لغو محاصره انسانی و پایان محاصره یمن ادامه می‌دهیم و معتقدیم مسائل این کشور صرفاً راه‌حل سیاسی دارد.