۰ نفر

گروسی: در دیدار با اسلامی به تقویت بیانیه تهران پرداختیم

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۰۰
کد خبر: 564190
گروسی: در دیدار با اسلامی به تقویت بیانیه تهران پرداختیم

مدیر کل آژانس اتمی با بیان اینکه طی دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی ایران در وین به تقویت بیانیه مشترک در جریان سفر اخیر خود در تهران پرداخته، گفت اکنون کارهایی هست که باید به کمک هم انجام دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه از دیدار خود با «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران با خشنودی یاد کرد.

گروسی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از اینکه از محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست سالانه آژانس استقبال کردم، خرسند هستم».

وی با بیان اینکه در دیدار با اسلامی، به تقویت بیانیه مشترکی که در جریان سفر اخیر خود به تهران مورد توافق قرار گرفته بود، پرداختند؛ افزود: «اکنون کارهایی هست که باید با هم انجام دهیم».

پیش از این نماینده ایران در آژانس اتمی با اعلام خبر دیدار اسلامی با گروسی در وین گفت که دو طرف برای پایه ریزی روابط مبتنی بر احترام و حسن نیت تفاهم کردند.

روز دوشنبه نیز گروسی در شصت‌ و پنجمین نشست سالانه آژانس، ضمن ابراز امیدواری در خصوص رسیدگی به مسائل فوری حول برنامه هسته‌ای ایران، گفت برای اطمینان‌ دادن به جهان در این مورد تلاش می‌کند. 

  شصت‌و پنجمین نشست سالانه آژانس اتمی، با حضور نمایندگان، سفرا و مقامات ارشد ۱۷۱ کشور روز دوشنبه در وین، آغاز به کار کرد و «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی و «کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی نیز در این نشست حضور دارند.

پیش از این، گروسی در تاریخ ۲۰ شهریور در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد. او پیش از ظهر یکشنبه ۲۱ شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با «محمد اسلامی» دیدار و گفت‌و‌گو کرد که این دیدار ۲ ساعت به طول انجامید.

مدیرکل آژانس پس از این دیدار، ضمن مثبت ارزیابی کردن آن، بر گسترش همکاری ایران و آژانس تأکید کرد و گفت که دوباره برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به تهران می‌آید.

در بیانیه مشترک آژانس و ایران که بعد از این دیدار منتشر شد، ذکر شده که طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.