۰ نفر

درخواست مسکو از غرب برای مسدود نکردن دارایی‌ های دولتی افغانستان

۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷
کد خبر: 557869
درخواست مسکو از غرب برای مسدود نکردن دارایی‌ های دولتی افغانستان

روسیه از کشورهای غربی خواست ذخایر طلا و ارز دولت افغانستان را در خارج از این کشور مسدود نکنند، زیرا این اقدام به ضرر مردم افغانستان تمام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روسیه از کشورهای غربی خواست ذخایر طلا و ارز افغانستان را در خارج از این کشور به دنبال تسلط طالبان بر آن مسدود نکنند.

«ضمیر کابلوف» نماینده ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با شبکه دولتی «روسیا ۲۴» هشدار داد که چنین اقدامی در نهایت به مردم افغانستان آسیب می‌زند.

کابلوف گفت: اگر همکاران غربی ما واقعاً به سرنوشت مردم افغانستان اهمیت می‌دهند، دیگر نیازی به ایجاد مشکلات اضافی برای آنها در قالب مسدود کردن ذخایر طلا و ارز کشور افغانستان نیست.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز»، بلافاصله پس از تصرف کابل توسط طالبان، دولت بایدن حدود ۹.۵ میلیارد دلار از ذخایر دولت افغانستان در بانک‌های آمریکایی از جمله ۱.۳ میلیارد دلار ذخایر طلا در نیویورک را مسدود کرد. صندوق بین‌المللی پول هم دسترسی افغانستان به منابع وام‌دهنده را مسدود کرده است.

در همان مصاحبه، کابلوف گفت که مسکو به طور فعال در حال برقراری روابط با طالبان است زیرا این کشور حفظ روابط خوب با هر دولت در قدرت در افغانستان را مهم می‌داند.

این دیپلمات روس اظهار داشت: ما روابط دیرینه‌ای با [طالبان] داریم و به ایجاد این روابط ادامه خواهیم داد.

طالبان بارها اعلام کرده که خواهان روابط خوب با همه کشورهای منطقه و جهان از جمله همسایگان افغانستان است و به هیچکس اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کند.

طالبان از همه کشورها خواسته که روابط دیپلماتیک خود را با افغانستان قطع نکنند و به حمایت از مردم افغانستان ادامه دهند.