۰ نفر

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ؛

۳۵۰۰ نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل هستند

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷
کد خبر: 554439
۳۵۰۰ نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل هستند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل حضور دارند، مدعی شد این کشور می‌تواند روزانه ۵ هزار تا ۹ هزار نفر را از افغانستان خارج کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ادامه بهانه‌تراشی مسئولان آمریکا و توجیه آشوبی که با خروج بی‌برنامه و عجولانه در افغانستان ایجاد کردند، وزارت دفاع آمریکا از تعهد واشنگتن به خروج از افغانستان گفت.

سخنگوی پنتاگون امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» توضیح داد: «واشنگتن متعهد به خروج از افغانستان است. ما به کار خود برای تخلیه هر چه بیشتر آمریکایی‌ها و همکاران افغان در هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد».

وی تصریح کرد: «ما برای حفظ امنیت در فرودگاه کابل تلاش می‌کنیم و ۳۵۰۰ نظامی [آمریکایی] در آنجا حضور دارند».

این مقام وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰۰ نفر را از افغانستان خارج کرده‌اند، اظهار داشت: «ما فکر می‌کنیم که بتوانیم روزانه ۵ هزار تا ۹ هزار نفر را از کابل خارج کنیم».

پیش از این، «برِت برون» مشاور امور تعاملات جهانی دولت پیشین دموکرات آمریکا به «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور توصیه کرد، «جیک سالیوان» را به دلیل بی‌کفایتی در اداره امور خارجی از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخراج کند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.