۰ نفر

آخرین تحولات افغانستان

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶
کد خبر: 553830
آخرین تحولات افغانستان

شبکه تلویزیونی المیادین روز یکشنبه گزارش داد که اوضاع کابل آرام است و به نظر می رسد که دولت افغانستان شروط طالبان برای پذیرش قدرت را پذیرفته است.

به گزارش المیادین، ملا برادر از رهبران طالبان وارد کابل شده است و احتمالا علی احمد جلالی به عنوان رییس دولت موقت افغانستان تعیین خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش ملا برادر با وساطت حامد کرزی رییس جمهوری پیشین و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه، وارد کابل شده است. 

ورود طالبان به بخش هایی از شهر کابل

برخی رسانه ها گزارش داده اند که طالبان وارد برخی  مناطق  شهر کابل شده‌اند.طالبان به نیروهای خود دستور داده در دروازه های کابل منتظر بمانند. در بیانیه‌ای از سوی طالبان آمده است که مسئولیت امنیت شهر در حال حاضر بر عهده دولت است و مذاکرات برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت ادامه دارد.

همزمان گزارش‌ها حاکیست که محمد اشرف غنی دیدار اضطراری با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح افغانستان و نمایندگان ناتو داشته است.

در همین حال، گزارش‌های تایید نشده از ورود هیاتی از طرف طالبان به ارگ ریاست جمهوری وجود دارد. مقامات رسمی دولت افغانستان و یا نمایندگان طالبان هنوز در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.

اظهار نگرانی پاپ از تحولات افغانستان

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه با ابراز نگرانی از تحولات افغانستان، خواستار گفت وگو میان طرف های درگیر در این کشور شد.

راشا تودی: روسیه خواستار نشست فوری شورای امنیت شد

در خبری دیگر، شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد که روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت افغانستان شده است.

آسوشیتدپرس: طالبان تمامی گذرگاههای مرزی زمینی افغانستان را در اختیار دارند

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که طالبان همه معابر مرزی زمینی افغانستان را تحت کنترل خود قرار داده است.

رویترز: زنان به شرط حجاب اجازه کار و آموزش دارند

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام طالبان گزارش داد : فعالیت بیمارستان ها و فوریت های پزشکی در کابل متوقف نخواهد شد.

این خبرگزاری از قول یک مقام آمریکایی هم نوشت : کردار سفارت آمریکا در کابل در حال حاضر در فرودگاه کابل فعالیت می کند.

وی افزود: محاسبات نظامی آمریکا در افغانستان تغییر نخواهد کرد مگر اینکه طالبان مانع عملیات تخلیه شود.

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از سخنگوی طالبان نوشت : در صورتی که زنان حجاب را رعایت کنند اجازه آموزش و کار خواهند داشت .

وی گفت که تلاش خواهیم کرد دولتی تشکیل دهیم که همه افغان ها در آن حضور داشته باشند.

الجزیره: فرار اشرف غنی تکذیب شد

شبکه الجزیره به نقل از منابع نزدیک به اشرف غنی ، برخی گزارش ها مبنی بر فرار وی از افغانستان را تکذیب و اعلام کردند که غنی همراه همسرش بیشتر ساعات امروز را در ارگ کاخ ریاست جمهوری سپری کرده است.