۰ نفر

طالبان بدون درگیری بر استان‌ های کنر و لغمان سیطره یافت

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۴۵
کد خبر: 553627
طالبان بدون درگیری بر استان‌ های کنر و لغمان سیطره یافت

یک نماینده پارلمان افغانستان مدعی شد که شهر مهترلام مرکز استان لغمان در شمال شرق کابل، بدون هیچگونه درگیری تحت کنترل طالبان در آمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا به نقل از یک نماینده پارلمان افغانستان خبر داد که استان کُنر افغانستان نیز بدون هیچگونه درگیری به دست طالبان سقوط کرده است.
یک نماینده پارلمان افغانستان مدعی شد که شهر «مهترلام» مرکز استان لغمان در شمال شرق کابل، بدون هیچگونه درگیری تحت کنترل طالبان در آمده است.

برخی منابع خبری مدعی شدند که نیروهای ارتش افغانستان تنها 15 دقیقه در برابر طالبان مقاومت کردند.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان حضور نظامی و اشغالگری آنها در این کشور ادامه داشته است. بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف در دولت ترامپ، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. 

علیرغم پیشروی سریع طالبان در افغانستان و تصرف مرکز ولایات یکی پس از دیگری، جو بایدن تاکید دارد که تصمیمش درباره خروج نظامیان آمریکایی جای بحث ندارد و گفته به رغم عملکرد نظامی ضعیف نیروهای افغانستانی او از تصمیم برای پایان دادن به حضور نظامی ۲۰ ساله در افغانستان پشیمان نیست و با توجه به پیش‌روی‌های طالبان قصد تجدیدنظر در برنامه خروج ندارد.

«اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان امروز در یک پیام ویدئویی گفت مشورت‌های گسترده در داخل دولت با بزرگان و رهبران سیاسی، نمایندگان اقشار مختلف مردم افغانستان و همکاران بین‌المللی افغانستان درباره تحولات این کشور جریان دارد.