۰ نفر

طی بیانیه‌ای اعلام شد؛

رایزنی آمریکا با صهیونیست‌ ها درخصوص ایران

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۱۵
کد خبر: 552023
رایزنی آمریکا با صهیونیست‌ ها درخصوص ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با همتای صهیونیست خود در واشنگتن در مورد ایران و آخرین تحولات در خلیج فارس رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، کاخ سفید در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که مشاور امنیت ملی ایالات متحده و همتای جدید صهیونیست وی در ملاقات اخیر  باهم در واشنگتن درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله ایران و آخرین تحولات در منطقه رایزنی کردند.

به نوشته وبگاه «اسرائیل دیفنس» «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده و «ایال هولاتا» مشاور امنیتی رژیم اسرائیل در این دیدار چالش‌های راهبردی در خاورمیانه از جمله ایران را مورد بحث قرار دادند. سالیوان وهمتای صهیونیستی‌اش همچنین در زمینه موضوعاتی مانند پیشبرد روابط رژیم اسرائیل با کشورهای عربی گفت‌وگو کردند

در همین حال، ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکا در خاورمیانه (سنتکام)  با ژنرال «آویو کوخاوی» رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت‌‌وگو کرد. یکی از موضوعات مورد بحث این دو  حملات به نفتکش‌ها در خلیج فارس بود.

ایران در روزهای گذشته هرگونه دخالت در حملات به کشتی‌ها را رد کرده  و سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاهای حلقه واشنگتن، لندن  و تل آویو را بی اساس توصیف کرد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در واکنش به این مساله گفت،  اینگونه سناریوسازی های بی پایه که غالبا رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد، با هدف مشوه ساختن فضا طراحی میشود و متاسفانه مشتریانی را که بلافاصله آماده نتیجه گیریهای غیر واقعی و نابخردانه هستند را نیز به همراه دارد. 

وی یادآور شد: «در واقع برای اهل فن و آشنایان به تاریخ این منطقه، طراحی چنین توطئه هایی در مقاطع مختلف  از سوی رژیم صهیونیستی تازگی ندارد.» 

سخنگوی وزارت امور خارجه  تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران به تامین امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز کاملا متعهد است و آن را جزیی از امنیت خود دانسته و کماکان آماده مشارکت با کشورهای منطقه در زمینه ایجاد، استقرار و تضمین پایداری نظام امنیت دسته جمعی در منطقه است و در عین حال در دفاع از حقوق حاکمیتی خود در این حوزه حتی اندکی تردید نخواهد کرد.»