۰ نفر

خطیب‌ زاده در پاسخ به تهدید اسراییل؛

ایران را آزمایش نکنید / هر اقدام احمقانه اسراییل با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۲۶
کد خبر: 551213
ایران را آزمایش نکنید / هر اقدام احمقانه اسراییل با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تهدید اسراییل به اقدام نظامی علیه ایران تصریح کرد: هرگونه اقدام احمقانه علیه ایران با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد، ما را نیازمایید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در توئیتی در پاسخ به تهدید اسراییل نوشت: رژیم اسراییل در مورد تازه‌ای از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، حالا بی‌شرمانه ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند.

وی افزود: این رفتار شرارت بار از حمایت کور غرب نشأت می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما به روشنی اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام احمقانه علیه ایران با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد. ما را نیازمایید.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این نیز بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان را مشکوک خواند و نسبت به هرگونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

اسراییل و مقام‌های کشورهای غربی با بیان ادعاهای اثبات‌ نشده حمله به نفتکش مرسر استریت را به ایران نسبت داده‌اند. شورای امنیت سازمان ملل متحد هم قرار است روز جمعه در نشستی پشت درهای بسته حمله به یک کشتی تحت مدیریت اسراییل را مورد بررسی قرار دهد. 

«زهرا ارشادی» معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رییس شورای امنیت با اشاره به اظهارات تحریک آمیز اخیر مقامات اسراییل و تهدید به استفاده از زور، به این رژیم هشدار داد که منتظر عواقب تمام ماجراجویی‌ها و محاسبات نادرست احتمالی خود باشد. 

 در پی طرح اتهامات بی اساس علیه ایران طی روزهای اخیر، «محسن بهاروند» سفیر ایران در لندن نیز در نامه‌ای به دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی این اتهامات بی اساس را محکوم کرد.