۰ نفر

میقاتی مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان شد

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲
کد خبر: 548403
میقاتی مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان شد

فراکسیون التنمیه و التحریر لبنان، نجیب میقاتی را به عنوان مأمور تشکیل کابینه این کشور معرفی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابع خبری بعد از ظهر امروز دوشنبه خبر دادند که نجیب میقاتی به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان معرفی شده است.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گفت که ۷۲ نماینده پارلمان لبنان، میقاتی را مأمور تشکیل کابینه کردند.

پایگاه خبری النشره به نقل از «انور خلیل» نماینده عضو فراکسیون «التنمیه و التحریر» (توسعه و آزادسازی) گزارش داد،  کابینه، مهمترین کلید آغاز فرآیند اصلاح و توقف فروپاشی فاجعه‌بار است که گریبان اقتصاد و مسائل اجتماعی را گرفته است.

خلیل تأکید کرد که «باید صدای ملت را شنید و با دردها و نیازهایشان همدردی کرد و به همین دلیل نبیه بری رئیس پارلمان از هر اقدام مثتبی در زمینه تشکیل کابینه حمایت می‌کند».

وی گفت که وزرای کابینه نباید سیاست‌زده باشند و «از همین جا، فراکسیون ما، نجیب میقاتی را به عنوان مأمور تشکیل کابینه معرفی می‌کند».

این نماینده لبنانی گفت که میقاتی باید هر چه سریعتر کابینه را تشکیل دهد و از میشل عون نیز خواست که با او همکاری کند.

ریاست جمهوی لبنان نیز رسما مأموریت میقاتی برای تشکیل کابینه را اعلام کرد.

میقاتی پس از اعلام این مأموریت گفت که «مأموریت تشکیل کابینه لبنان، دشوار و مهم است و زمانی به موفقیت ختم خواهد شد که همه، همکاری کنند».

وی با بیان اینکه کابینه خود را به سود لبنان و اقتصاد این کشور تشکیل خواهد داد، تصریح کرد: «خاموش کردن آتش در لبنان نیازمند همکاری همه لبنانیهاست».

این سیاستمدار لبنانی در پایان مدعی شد که «تضمینهای خارجی» را برای برون‌رفت لبنان از بحران، اخذ کرده است.

در همین ارتباط، سید «ابراهیم امین السید» رییس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان بر لزوم تشکیل کابینه در این کشور تأکید کرد.

السید گفت که «حزب الله اهمیت نمی‌دهد که چه رییسی که برای تشکیل کابینه انتخاب می‌شود...آنچه مدنظر حزب الله بوده، این است که کابینه‌ای به سود مردم تشکیل شود، نه به سود سیاستمداران».

پس از عدم توافق سعد الحریری با «میشل عون» رییس‌جمهور لبنان، الحریری در نطقی از انصراف خود از تشکیل کابینه پس از گذشت نزدیک به ۹ ماه از انتخاب وی برای این کار، خبر داد.

این اعلام در شرایطی که لبنان با بحران اقتصادی ناشی از عدم تشکیل دولت روبه‌رو است، به مثابه بنزینی بر روی آتش بود و بهانه‌ای شد تا هواداران سعد الحریری به خیابان‌ها بریزند و اغتشاش کنند.