۰ نفر

حماس: آمریکا مسئول خون‌های ریخته شده در غزه است

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۱
کد خبر: 528445
حماس: آمریکا مسئول خون‌های ریخته شده در غزه است

«موسی ابو مرزوق» معاون رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از غزه، بامداد دوشنبه گفت که آمریکا مسئول خون‌های ریخته شده فلسطینیان در غزه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ابو مرزوق گفت: آمریکا مسئول نخست خون های ریخته شده فلسطینیان در غزه پس از اسرائیل است.

وی همچنین افزود: تا کنون میانجیگری ها برای آتش بس در غزه موفقیت آمیز نبوده است و حملات ادامه خواهد داشت.

این مقام حماس اضافه کرد: آتش بس بر اساس شرط های مقاومت فلسطین و نه بر اساس شرط های رژیم اشغالگر، انجام خواهد شد.

پیش تر یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی به کانال ۱۲ این رژیم گفته بود که با میانجیگری خارجی به زودی آتش بس اجرا خواهد شد و پایان این دوره از درگیری ها چند روز زمان می برد.

از هفته گذشته و در پی حملات صهیونیست ها به فلسطینی ها در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی وارد عمل شده و اسرائیل را هدف صدها موشک و راکت خود قرار داده اند.

در حالی حملات علیه غزه وارد هشتمین روز پیاپی شده که رژیم صهیونیستی از بامداد یکشنبه حملات گسترده و وحشیانه ای را علیه مناطق مختلف مسکونی نوار غزه صورت داده است.

همچنین منابع فلسطینی آمار شهدای حملات جنایتکارانه هفت روزه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تا این لحظه را ۱۹۷ شهید اعلام کردند که در میان آنها ۵۸ کودک و ۳۴ زن به چشم می خورد و همچنین یک هزار و ۲۳۵ نفر نیز زخمی شدند.