۰ نفر

یک مقام کاخ سفید ؛

پنس به مراسم خداحافظی ترامپ نمی‌رود

۳۰ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۰۹
کد خبر: 499317
پنس به مراسم خداحافظی ترامپ نمی‌رود

یک مقام کاخ سفید گفت که معاون رئیس جمهور آمریکا که طی هفته‌های اخیر اختلافات شدیدی با رئیس جمهور پیدا کرده قصد ندارد در مراسم خداحافظی ترامپ که صبح چهارشنبه برگزار می‌شود شرکت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پنس» معاون رییس جمهور آمریکا که آخرین روز خود را در کاخ سفید سپری می‌کند قصد ندارد در مراسم خداحافظی «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا که صبح روز چهارشنبه برگزار می‌شود شرکت کند.

روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از مقامی در کاخ سفید نوشت که پنس تصمیم دارد در مراسم تحلیف «جو بایدن» رییس جمهور منتخب آمریکا شرکت کند.

بر اساس گزارش‌ها، کاخ سفید در نظر دارد برای دونالد ترامپ رییس ‌جمهور این کشور در آخرین ساعت‌های حضورش در منصب ریاست جمهوری برای او  مراسم خداحافظی در پایگاه شکاری «اندروز» واقع در مریلند ترتیب دهد.

بنا بر گزارش شبکه بلومبرگ، قرار است این مراسم چهارشنبه صبح زود و چند ساعت مانده تا مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رییس ‌جمهور جدید آمریکا برگزار شود.

هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی از قبیل سی‌ان‌ان گزارش دادند، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با درخواست دولت ترامپ برای برگزاری مراسم سنتی و عرفی نظامی خداحافظی از رییس ‌جمهور مخالفت کرد.

برای مراسم خداحاظفی ترامپ، از مقام‌های دولت او دعوت شده و از آنها خواسته شده ساعت ۷:۱۵ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در پایگاه شکاری اندروز حاضر باشند.

طبق برنامه مقرر برای مراسم تحلیف بایدن، قرار است ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی واشنگتن دی سی او به عنوان رییس ‌جمهور جدید سوگند یاد کند.

مراسم تحلیف بایدن و هریس به عنوان رییس ‌جمهور و معاون رییس ‌جمهور جدید آمریکا، تحت تدابیر شدید امنیتی در پایتخت این کشور انجام می‌گیرد.

به دنبال حمله طرفداران دونالد ترامپ به جلسه کنگره آمریکا که در نتیجه درگیری‌ها بین آنها و نیروهای امنیتی حداقل پنج نفر کشته شدند، مقام‌های آمریکایی نیروهای گارد ملی و امنیتی را به پایتخت گسیل و این شهر را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.