۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وزارت خزانه‌داری و بازرگانی ایالات متحده هدف حمله سایبری

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۳
کد خبر: 489898
وزارت خزانه‌داری و بازرگانی ایالات متحده هدف حمله سایبری

پس از افشا برخی اطلاعات وزارت خزانه داری و بازرگانی ایالات متحده، این کشور دستورالعمل اضطراری صادر کرد.

اقتصادآنلایندینا قالیباف؛ به گزارش بی‌بی‌سی اخبار صبح امروز حاکی از هک اطلاعات وزارت خزانه داری و بازرگانی ایالات متحده بود، به دنبال این حمله سایبری به تمامی آژانس‌های غیر نظامی فدرال گفته شده است که از سولار‌ویندز SolarWinds -شبکه رایانه‌ای که توسط حمله کنندگان مورد سو‌استفاده قرار می‌گیرد- استفاده نکنند. ایالات متحده آمریکا هنوز عاملان این حمله را شناسایی نکرده است.

این هک سایبری کمتر از یک هفته پس از این رخ داد که شرکت سایبری فایر آی FireEye فاش کرد که ابزارهای هک این شرکت به سرقت رفته است. آژانس امنیت سایبری ایالات متحده در رابطه با این حمله اعلام کرد:«هک فعلی دارای پتانسیل بالایی برای به خطر انداختن سیستم‌های دولتی است.»

شرکت فناوری سولارویندز طی توییتی اعلام کرد که ارتقای رفع آسیب پذیری امنیتی، در چنین شرایطی امری ضروری است.

شرکت سایبری فایر آی همچنین در یک پست وبلاگی عنوان کرده بود: در یک به روز‌ رسانی یک کمپین جهانی با به خطر انداختن شبکه‌های رایانه‌ای سازمان‌های عمومی و خصوصی شناسایی شده است. این شرکت همچنین افزود:«به‌ روز‌رسانی‌های سولار ویندز به مهاجمان امکان دسترسی از راه دور به قربانیان را می‌دهد.»

سه‌نفر که در جریان تحقیقات مرتبط با حمله امروز هستند به خبرگزاری رویترز گفتند که به‌نظر می‌رسد روسیه پشت این هک حضور داشته باشد.

وزارت خارجه روسیه هم طی بیانیه‌ای در فیس‌بوک در پاسخ به این ادعا آن را بی‌اساس خواند.