۰ نفر

وزارت امور خارجه آمریکا ؛

اعتبار ویزای سفر به آمریکا حزب حاکم چین تقلیل یافت

۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبر: 486906
اعتبار ویزای سفر به آمریکا حزب حاکم چین تقلیل یافت

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه برای تمامی اعضای حزب کمونیست چین و خانواده‌های آن‌ها محدودیت سفر اعمال کرد.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛روزنامه «نیویورک تایمز» روز پنجشنبه به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت، با افزایش تنش میان پکن و واشنگتن، اعتبار ویزای اعضای حزب حاکم چین که شمار آن‌ها به حدود ۹۲ میلیون نفر می‌رسد، از ده سال به یک ماه تقلیل یافته است.

طبق این سیاست جدید کاخ سفید علیه چین که به صورت فوری اجرایی شده است، با احتساب اعضای خانواده اعضای حزب حاکم چین، چیزی حدود ۲۷۰ میلیون شهروند چینی در این محدویت ویزا لحاظ می‌شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص علت این اعمال محدودیت‌ها که می‌تواند سیاست‌مداران برجسته و تاجران چینی را تحت الشعاع قرار دهد مدعی شد: «این اقدام بخشی از سیاست جاری درخصوص فعالیت‌های نظارتی و اجرای قانون در سرتاسر دولت آمریکا است تا از ملت ما دربرابر تأثیرات مخرب حزب کمونیست چین محافظت کند».

این اعمال محدودیت ویزا در عمل، موضع‌گیری ملایم‌تری نسبت به گفت‌وگوهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت برای لغو کامل صدور ویزا برای اعضای حزب حاکم چین را نشان می‌دهد.

همچنین این اقدام دولت ترامپ، چالشی جدی برای «جو بایدن» ساکن بعدی کاخ سفید محسوب می‌شود. در حال حاضر تنش میان آمریکا و چین به شدیدترین سطح خود از زمان عادی سازی روابط میان دو کشور در سال ۱۹۷۹ رسیده است.

بخش عمده این افزایش تنش به دلیل اعمال تعرفه‌های سنگین بر روی کالاهای چینی است که از سوی دولت ترامپ انجام شد و دو کشور را وارد جنگ تجاری کرد. علاوه بر این، با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، ترامپ و دولت او، مدعی شده‌اند چین مقصر اصلی این اتفاق است.