با وجود اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات 2020 آمریکا رکورد کشور خود را در این زمینه زد، بالاترین شمار آرا در جهان برای هند، با بیش از 910میلیون شرکت‌کننده در انتخابات سال 2019 ثبت شده است.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ برنده نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به زودی مشخص می‌شود. با بیش از 200میلیون رای ثبت شده، این یک امر عظیم به شمار می‌رود. اما در هیچ کجای کره‌زمین، این افتخار به اندازه مشارکت در هند نیست.

بر اساس آمار بنیاد Democracy and Electoral Assistance، که سوابق رای دهندگان ثبت و میزان مشارکت در انتخابات در سراسر جهان را نگهداری می‌کند، در آخرین انتخابات سراسری هند در سال گذشته، 910.5میلیون نفر برای رای دادن ثبت نام کرده‌اند. شمار هندی‌هایی که برای رای دادن ثبت‌نام کردند تقریبا سه برابر کل جمعیت ایالات متحده بوده است.

اندونزی سومین دموکراسی بزرگ جهان بوده و انتخابات آن از نظر مقیاس نزدیک به ایالات متحده بوده است. در طول انتخابات 2019، 192.9میلیون اندونزیایی برای رای دادن ثبت نام کردند.

انتخابات برزیل، به دو دوره تقسیم می‌شود که از نظر مقیاس شرکت‌کنندگان نیز مشابه هند بوده و در اکتبر 2018، زمانی که ژائیر بولسونارو به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، نزدیک به 147میلیون نفر برای رای دادن ثبت نام کردند.

در مناطق دیگر، از بزرگترین انتخابات جهان می‌توان به روسیه، پاکستان، بنگلادش و ژاپن اشاره کرد که مشارکت آنها حداقل 100میلیون نفر بوده است.

در نمودار ارائه شده، کشورهایی که مردم آنها بیشترین مشارکت در انتخابات را داشته‌اند مشاهده می‌کنید؛

مشارکت در انتخابات