۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سه نوآوری تایلند در صنعت بسته‌بندی/ حفظ تازگی و بوی مطبوع قهوه با استفاده از جعبه‌های اوزون

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 475455
سه نوآوری تایلند در صنعت بسته‌بندی/ حفظ تازگی و بوی مطبوع قهوه با استفاده از جعبه‌های اوزون

امروزه اهمیت صنعت بسته‌بندی در فرایند جذب مشتری و فروش انواع محصولات، بر کمتر کسی پوشیده است. این مساله به ویژه در حوزه محصولات غذایی که دارای ارتباط مستقیم با سلامت افراد است، اهمیت می‌یابد. در همین رابطه، موسسه پژوهش‌های علم و فناوری تایلند (TPC)، اخیرا و در راستای افزایش جذابیت و همچنین حفظ کیفیت برخی محصولات کشاورزی، اقدام به ارائه سه طرح نوآورانه در صنعت بسته‌بندی این کشور کرده است.

اقتصاد آنلاینسجاد رفیع؛ امروزه تلاش کشورهای مختلف در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر در زنجیره عرضه محصولات مختلف و همچنین افزایش چشمگیر اهمیت شیوه ارائه کالا در روند جذب مشتری، صنعت بسته‌بندی را تبدیل به یکی از بخش‌های بسیار تاثیرگذار در ساختار اقتصادی کشورهای مختلف کرده است. عدم توسعه کافی این صنعت در بسیاری از کشورهای در حال توسعه منجر به صادرات بخش اعظم محصولات به صورت عمده و در نتیجه عدم تحقق حجم زیادی از درآمدهای ارزی بالقوه شده است. در همین رابطه، برخی دولت‌ها به منظور تقویت و به روزرسانی این صنعت اقدام به تدوین و اجرای برخی سیاست‌های خاص و همچنین حمایت از شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در این حوزه کرده‌اند. تایلند به عنوان یکی از بازیگران مهم جهان در حوزه کشاورزی را باید یکی از کشورهای موفق در این عرصه دانست. کشوری که طی سالیان اخیر و با ترکیب طرح‌های نوآورانه و فناوری‌های روز دنیا، موفق به برداشتن گام‌هایی اساسی در جهت ارتقاء هر چه بیشتر صنعت بسته‌بندی خود شده است. در همین زمینه، در ادامه به معرفی سه طرح نوآورانه موسسه پژوهش‌های علم و فناوری تایلند (TPC) در این حوزه خواهیم پرداخت.

 در این زمینه بخوانید:

پیشگامان تجارت الکترونیک در سنگاپور

1) بسته‌های ویژه نگهداری قهوه سودانی (durian)

نهاد TPC با همکاری موسسه Safer Pac موفق به طراحی نوعی از بسته‌های خاص برای نگهداری قهوه سودانی شده است. در همین رابطه، مهمترین هدف از طراحی این بسته‌ها، حفظ تازگی و همچنین بوی مطبوع قهوه برای مدت زمان طولانی‌تر است. از جمله ویژگی‌های ظاهری این بسته‌ که اکنون با نام تجاری جعبه‌های اوزون (Ozone Box) در حال تولید انبوه است می‌توان به شفافیت و همچنین مقاومت بسیار بالای آن‌ها اشاره کرد.

12

2) جعبه‌های نگهداری انبه

هدف از طراحی این جعبه‌ها، ایجاد شرایط لازم برای فروش آنلاین انبه همزمان با مازاد عرضه انبه‌های Nam Doc Mai در تایلند است. این جعبه‌ها تحمل وزن پنج کیلوگرم انبه را داشته و امکان قرار دادن 14 ردیف از آن‌ها بر روی هم بدون ایجاد هر نوع آسیب‌‌دیدگی ظاهری وجود دارد.

13

3) برچسب‌های هوشمند ویژه میوه لانگن (longan)

این برچسب‌ها از طریق نمایش میزان سولفور ایجاد شده بر روی میوه لانگن (ایجاد سولفور عمدتا ناشی از انجام فرایند ضدعفونی بر روی محصول است)، امکان انتخاب میوه با‌کیفیت‌تر را برای مصرف‌کننده فراهم می‌سازند.

14