۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش ۵۰درصدی مصرف سوخت در آمریکا/ امیدی به بازگشت زود هنگام نیست

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹
کد خبر: 473016
کاهش ۵۰درصدی مصرف سوخت در آمریکا/ امیدی به بازگشت زود هنگام نیست

باوجود ترمیم اندک تقاضای سوخت در آمریکا، همچنان مصرف این سوخت نزدیک به 50 درصد کمتر از سال گذشته است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ اخیرا اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده است که مصرف جهانی نفت و سوخت های مایع در کل سال 2020 به طور متوسط برابر با 92.8 میلیون بشکه در روز باشد یعنی 8.6 میلیون بشکه در روز کمتر از سال گذشته میلادی. انتظار می رود مصرف 6.3 میلیون بشکه در روز در 2021 افزایش یابد.

همچنین EIA انتظار دارد مصرف نفت و سایر سوخت‌های مایع در آمریکا در سال جاری میلادی 2.31 میلیون بشکه در روز پایین آمده و به 18.23 میلیون بشکه در روز برسد. کاهش مصرف در آمریکا قبلا 2.12 میلیون بشکه در روز پیش بینی شده بود.

از سوی دیگر مصرف سوخت هواپیما بیشترین آسیب را در بازار جهانی نفت دیده است چون مسافران در نتیجه همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های دولتی، از سفرهای هوایی دوری می کنند.در این بین در روزهای گذشته آماری از مصرف سوخت جت در آمریکا نیز منتشر شد که بر نگرانی ها در خصوص عدم بازگشت تقاضا برای سوخت در این کشور دامن زد. باتوجه به آمار منتشر شده، مصرف سوخت هوایی آمریکا ۵۰ درصد کاهش یافته است. در مجموع با وجود ترمیم اندک نسبت به ابتدای فراگیری ویروس کرونا، اما همچنان تقاضای انواع سوخت جت حدود ۴۷ درصد کمتر از نیاز سال گذشته در سراسر ایالات متحده آمریکا است.

گفتنی است اطلاعات سرویس ردیابی سفرهای جهانی «فلایت تریدر 24» در هفته گذشته نشان داد تعداد پروازها در جهان در ماه سپامبر 45.2 درصد کمتر از همین ماه در 2019 بوده و رشد آهسته تری نسبت به ماههای ژوئن و جولای داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران انتظار می رود تقاضای نفت در آمریکا در سال آینده میلادی 1.74 میلیون بشکه در روز بالا رفته و به 19.97 میلیون بشکه در روز برسد. قبلا افزایش 1.64 میلیون بشکه ای پیش بینی شده بود.

1