۰ نفر

مقام ارشد دوکشور تاکید کردند:

تداوم افزایش همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۳
کد خبر: 457019
تداوم افزایش همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان

دو مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در گفت وگو با هم بر تداوم افزایش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دو مقام ارشد دولت ایران و آذربایجان در گفت وگو باهم بر ضرورت افزایش روابط دوستانه  و افزایش همکاریها در حوزه ها و بخشهای مختلف تاکید کردند.

به نوشته خبرگزاری «ترند» «شاهین مصطفی اف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با «محمود واعظی»  رئیس دفتر رئیس‌جمهوری  ایران تلفنی گفت وگو کرد. در این تماس تلفنی، دو طرف بر توسعه روابط دوجانبه در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد، تجارت، صنایع، حمل ونقل کالا و ترانزیت تاکید کردند.

این دو مقام ارشد آذربایجانی و ایرانی همچنین در زمینه نحوه افزایش روابط دوجانبه و مقابله با ویروس کرونا و به اشتراک گذاری تجربیات در زمینه مهار این بیماری رایزنی کردند. مصطفی اف و واعظی در این گفت وگو بر باز بودن مرزهای دو کشور با وجود ویروس کرونا  و تداوم  صادارات و وادارات کالا تاکید کردند.

چندی قبل «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در دیدار «الهام علی‌اف» رییس جمهور آذربایجان از افزایش  روابط دو جانبه تهران – باکو ابراز خرسندی کرد و افزود که باید در روابط تجاری بین دو کشور همسایه از پول ملی استفاده کرد.