۰ نفر

بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‎ها کمتر شد

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۱۸
کد خبر: 556254
بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‎ها کمتر شد

نایب رییس انجمن داروسازان ایران، بابیان اینکه مشکلات موجود در بخش بیمه دارو ربطی به سازمان‌های بیمه‌گر ندارد، افزود: این مشکلات از سیاست‌گذاری‌های دارویی که توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود ناشی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "سیدعلی فاطمی"، گفت: دردوران شیوع ویروس کرونا بعضی از داروها به دلیل حل مشکلات مردم خیلی سریع تحت پوشش بیمه قرارگرفت اما پوشش‌ها چندگانه بود به عنوان مثال برای بستری 90 درصد و برای سرپایی 70 درصد تحت پوشش بیمه قرارمی‌گرفتند.

وی، با اشاره به داروی"فاویپیراویر"، اظهارکرد: برای این دارو از ابتدای شیوع بیماری کرونا حمایت بیمه ای وجود داشت اما وزارت بهداشت به صورت ناگهانی اعلام کرد که این دارو برای درمان بیماری کرونا موثر نیست و بیمه ها بلافاصله پوشش بیمه ای را از این دارو برداشتند که این یک شوک  را به بیمار وارد کرد.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران، خاطرنشان کرد که داروساز هرچقدر برای بیمار توضیح دهد که این دارو دیگرآن اثربخشی لازم را ندارد و وزارت بهداشت آن را از پروتکل خارج کرده برای بیمار قابل قبول نبوده و نمی‌پذیرد و نارضایتی خود را به داروخانه‌ای که دارو را از آن دریافت می‌کند ابراز می‌کند.

فاطمی، با بیان اینکه بدهی سازمان‌های بیمه‌گربه داروخانه‎ها به نسبت کمترشده‌ است، افزود: بخش بیمه سلامت بسیار منظم‌ترشده اما بیمه‌ها اینکاررا سیاست‌مدارانه انجام می‌دهند تا داروخانه‌ها و  پزشکان را به سمت نسخه الکترونیک هدایت کنند وانگیزه بیشتری برای نسخه‌نویسی ونسخه پیچی الکترونیک پیدا کنند.

پرداخت‌های تامین اجتماعی به داروخانه داران با تاخیر انجام می‌شود

وی،ادامه داد: پرداخت‌های سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‎ها به خصوص نسخ کاغذی کماکان با تاخیر انجام می‌شود.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران، تصریح کرد که درخصوص همه شرکت‌های بیمه بازرگانی نمیتوان قضاوت کرد اما شرکت بیمه دی به شدت در پرداخت تعهدات ضعیف است.

فاطمی، اذعان داشت که قیمت دارو در ایران با ارز4200 تومانی به صورت کاذب پایین بوده که منجر به ایجاد مشکلات زیادی ازجمله مصرف بی رویه و قاچاق دارو می‌شود که درنهایت باعث کمبود دارویی درکشورمی‌شود.

وی، معتقد است که قیمت دارو باید واقعی باشد و یارانه‎ای که به شرکت‌ها برای تولیدات داده می‌شود به صورت مستقیم به سازمان‌های بیمه گرداده شود تا ازطریق آنها مستقیم به بیمار منتقل شود.

در حال حاضراعضای انجمن انجمن داروسازان ایران  شامل  13 هزارداروخانه خصوصی و حدود 400 داروخانه دولتی است.