۰ نفر

گونه‌های خطر آفرین تحت پوشش بیمه هستند

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۳
کد خبر: 469801
گونه‌های خطر آفرین تحت پوشش بیمه هستند

یک کارشناس محیط‌زیست بیان کرد:گونه‌های درمعرض خطر همانند یوزپلنگ و پلنگ تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و درصورت ایجاد خسارت از ناحیه پلنگ یا حیوانات آسیب رسان دیگر به کشاورزان و دامداران، شرکت‌های بیمه‌ای ،خسارت آن را پرداخت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "فرهاد دبیری"، گفت:تعداد حیوانات آسیب رسان بسیار انگشت شماربوده و تنها چند گونه از حیوانات همانند خرس و پلنگ هستند که خطر آفرین هستند.

وی، گفت که  درحال حاضر 3برابر ظرفیت مراتع کشور واحد دامی وجود دارد و مراتع کشور هم به دلیل قرار گرفتن در منطقه نیمه خشک جزء مراتع درجه یک نبوده ودرجه 3 و 4 هستند.

دبیری ادامه داد: ظرفیت مراتع کشور درحدود 30 میلیون دام است اما 3 برابر آن یعنی بالای 90 میلیون واحد دامی درکشور وجود دارد و دامداران برای سیر کردن دام های خود آنهارا به ارتفاعات بالاتر هدایت می کنند که زیستگاه حیوانات آسیب رسان  است.

این کارشناس محیط زیست، با اشاره به دستورالعمل دفع حیوانات آسیب رسان، افزود: حیواناتی همانند گراز با شلیک هوایی یا ایجاد سرو صدا فرار می کنند و خرس هم درحالت عادی هرگز به باغات نزدیک نمی شود مگر اینکه گرسنه باشد.

وی تصریح کرد: اگر شخصی توسط حیوانات آسیب رسان، زخمی شود بیمه خسارت وی را می پردازد واز 10 سال پیش درصدی از مبلغی که از محل پول پروانه های شکاردریافت می شد ،در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست قرارگرفته بود تا از آن محل خسارت افرادی که دچار حادثه می شدند پرداخت شود.