۰ نفر

در طی هفته گذشته؛

رکورد فروش صندوق‌هایETF طلا شکسته شد

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰
کد خبر: 481459
رکورد فروش صندوق‌هایETF طلا شکسته شد

صندوق‌های ETF طلا تحت تاثیر چشم انداز ساخت واکسن کووید ۱۹ و محدود شدن تقاضا برای دارایی امن، هفته گذشته با بزرگترین فروش هفتگی روبرو شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از این که شرکت فایزر اواسط هفته گذشته از پیشرفت در ساخت واکسن کووید ۱۹ خبر داد و امیدواری به پیشرفت در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا را برانگیخت، سرمایه گذاران ۱۸ تن طلا از صندوق‌های ETF فروختند.

قیمت طلا روز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافت اما با وجود این که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها ادامه دارد و بانکهای مرکزی درباره این که واکسن به چالشهای اقتصادی ناشی از همه گیری پایان نمی دهد،  بیش از سه درصد کاهش هفتگی ثبت کرد که بزرگترین کاهش هفتگی این فلز ارزشمند از سپتامبر بود.

جورجت بوئل، تحلیلگر فلزات ارزشمند در بانک ABN Amro اظهار کرد: سرمایه گذاران با مشاهده متوقف شدن روند صعودی قیمتها، از نگهداری داراییهای طلا نگران شده اند و تصور می کنم در آینده نزدیک اتفاقات بیشتری روی خواهد داد.

طبق آمار بلومبرگ، موجودی طلای صندوق‌های ETF روز پنج شنبه به ۳۴۳۶.۴ تن کاهش پیدا کرد که پایینترین میزان در شش هفته اخیر بود.

معامله گران به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا چشم دوخته اند. نیویورک آماده تعطیلی مدارس می شود و شیکاگو به ساکنانش هشدار داده است در خانه بمانند. شمار مبتلایان در کالیفرنیا از یک میلیون نفر عبور کرده است. در اروپا، انگلیس بیشترین موارد ابتلا را گزارش کرد. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده که بانک مرکزی و کنگره احتمالا باید اقدامات محرک مالی بیشتری را برای احیای اقتصاد در آینده انجام دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جیووانی استونوو، تحلیلگر گروه یو بی اس در این باره گفت: اقدامات محرک مالی در نیمه اول سال آینده که همه گیری تحت کنترل درمی آید اما سیاستهای تسهیلی به قوت خود باقی می مانند، به صعود قیمت طلا کمک خواهند کرد. این بانک پیش بینی خود از قیمت طلا در اواسط سال ۲۰۲۱ را به ۲۰۰۰ دلار افزایش داد.