۰ نفر

یک پژوهشگر اقتصادی:

مسئولان بورس تصادفی تصمیم می‌گیرند!

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
کد خبر: 469835
مسئولان بورس تصادفی تصمیم می‌گیرند!

یک پژوهشگر اقتصادی، درباره عملکرد سازمان بورس نوشت: اینکه مسئولان بورس از تمایز گذاشتن میان بخش واقعی و مالی اقتصاد عاجزن در این چند ماهه کاملا عیان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی حق‌باعلی، پژوهشگر اقتصادی، درباره عملکرد سازمان بورس در توییتر نوشت:  ‌عملکرد سازمان بورس هم این میان حقیقتا تاسف بار بوده. ممنوع کردن کدهای حقوقی از فروش، پشت سرش ممنوع کردن بازارگردان ها از فروش (این یکی خیلی حرف داره)، و حالا ممنوع کردن الگوریتمی ها (بدون هیچ مدرک و مستند مشخصی) هیچ کدومش مشکل بنیادی بازار (حباب وحشتناک تا اواسط مرداد) نمیکنه.‌

بازار به شکل ناباورانه ای گران بوده، باید ارزان میشده، و هم با کاهش قیمت ها و هم با افزایش دلار تا حد زیادی تعدیل شده و احتمالا بعد از قیمت گذاری شدن یکی دو تا ریسک سیاسی، به سطوح ثبات نزدیک هستیم.

اینکه مسئولان بورس (کلا مسئولان اقتصادی) از تمایز گذاشتن میان بخش واقعی و مالی اقتصاد عاجزن در این چند ماهه کاملا عیان شد. متولی بازار ایران توان علمی تست فرضیه ها رو نداره، داره تصادفی تصمیم میگیره و بعد کاملا بی ارتباط تعادل بازار رو به یکی از این حرکات رندوم نسبت خواهد داد.

5cff7f78-cf6e-4044-82f9-7e74b379c0e0