۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فهرست سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹
کد خبر: 445737
فهرست سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام

خالص تقاضا برای خرید سهام در مقطعی به پنج هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ساعت ۱۰:۳۰ جمع صف‌های خرید به حدود شش هزار میلیارد تومان رسید در حالی که ارزش صف‌های فروش ۹۲۰ میلیارد تومان بوده است؛ بدین ترتیب کفه ترازو با پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به نفع صف‌های خرید سنگینی می‌کند.

تا این ساعت بیشترین مقدار پول در صفوف خرید «شتران»، «شپنا» و «خساپا» و در صفوف فروش «کفپارس»، «چکارن» و «خصدرا» در نوبت انتظار است و حجم صف فرآورده‌های نسوز پارس به ۱۴ درصد و صف کارتن ایران به هشت درصد از کل تعداد سهام آن می‌رسد.

گفتنی است ارزش ۱۰ صف خرید برتر در مجموع هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان (۳۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۸۸۰ میلیارد تومان (۹۶ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۲۹ نماد و حجم صف‌های فروش در هفت نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

علاقه‌مندان به گروه‌های ‘فرآورده‌های نفتی’ و ‘بانک‌ها و مؤسسات اعتباری’ بیشترین سفارشات خرید را در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر گروه‌های زیر فشار فروش متأثر از تک‌نمادها بوده‌اند.

این جدول حدود ۳۱ درصد از هفت هزار میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۷ درصد است یعنی با فرض معامله‌ی کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

6