۰ نفر

حسن امیری در آیین افتتاحیه کیش اینوکس۲۰۱۹:

شاخص ارائه به موقع اطلاعات شرکت‌ها به بیش از ۹۰درصد رسیده است

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۵۶
کد خبر: 395478
شاخص ارائه به موقع اطلاعات شرکت‌ها به بیش از ۹۰درصد رسیده است

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه کیش اینوکس گفت: هدف اصلی این نمایشگاه گرد هم آوری فعالین اقتصادی خواهد و معرفی ابزارهای جدید تأمین مالی از بازار سرمایه به آنهاست.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن امیری با اشاره به تلاش‌های سازمان بورس برای توسعه بازار سرمایه بیان کرد:سازمان بورس و اوراق بهادار در دو زمینه اساسی برای توسعه بازار سرمایه نقش آفرینی کرده است: در ابتدا، ارتقای شفافیت و پس از آن معرفی ابزارهای نوین تأمین مالی.

رئیس هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در حوزه شفافیت شاهد بهبود اطلاع‌رسانی شرکت‌ها بوده‌ایم. شاخص ارایه به موقع اطلاعات در ۴سال گذشته از ۴۳ درصد به بیش از نود درصد رسیده است. همچنین شاخص عدم انتشار اطلاعات از ۳۴ درصد به ۲ درصد رسیده است. علاوه بر آن میانگین تعداد روزهای تأخیر نشر اطلاعات شرکتها کاهش چشمگیری داشته است.

امیری در ادامه افزود: در حوزه تأمین مالی و معرفی ابزارهای جدید، با توجه به رشد اقبال به بازار سرمایه لازم بود که ابزارهای نوین تأمین مالی را توسعه دهیم. در این راستا در سالهای اخیر مجموعه سازمان بورس و ارکان بازار سرمایه ابزارهای جدیدی از جمله اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالا و انرژی و توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار داده است.

امیری ادامه داد: در این زمینه برخی اقدامات در بازار اولیه و برخی اقدامات در بازار ثانویه انجام شد تا به توسعه هرچه بیشتر تأمین مالی کمک شود. انتشار اوراق غیرانتفاعی همچون اوراق قرض‌الحسنه و اوراق وقف و همچنین ایجاد ابزارهای انتفاعی همچون اوراق مرابحه، صکوک اجاره، استصناع و... از جمله تلاش‌های سازمان برای توسعه بازار سرمایه در سال‌های گذشته است.

امیری همچنین از ابزارهای جدیدی که در آینده نزدیک مورد استفاده قرار خواهند گرفت خبر داد و گفت: ابزارهای جدیدی از جمله صکوک ترکیبی با درآمد متغیر، صکوک چندبخشی و ایجاد زیرساخت برای انجام عملیات بازار باز نیز در دستور کار سازمان قرار دارد و به زودی عملیاتی می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که رویدادهایی همچون کیش اینوکس بتواند به معرفی ابزارهای نوین تأمین مالی کمک کند.