۰ نفر

راه‌حل کاهش ریسک تسویه اعتبارات توسط یک کارگزاری تبیین شد؛

بدون هراس از تسویه اعتبارات سهام‌دار شوید!

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 381648
بدون هراس از تسویه اعتبارات سهام‌دار شوید!

اختصاص اعتبار در معاملات بازار سهام یکی از خدماتی است که کارگزاری‌ها به متقاضیان خود ارائه می‌دهند، از سویی نحوه تسویه این اعتبارات همواره یکی از عوامل نگران‌کننده در میان معامله‌گران بازار سهام است، در این بین کارگزاری بورس بیمه ایران شرایط متفاوت و البته مثبتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اعتبار در معاملات سهام، یکی از نیازهای سرمایه‌گذاران به شمار می‌آید و جزو خدماتی است که کارگزاری‌ها می‌توانند تحت شرایطی به مشتریان خود اختصاص دهند.

 به عبارت دقیق‌تر، اعتبار معاملاتی به معنای قرض گرفتن سرمایه از کارگزاری جهت انجام معاملات در بورس است و با توجه به آنکه در قوانین سازمان بورس اوراق بهادار هیچگونه الزامی برای تسویه اعتبارات در مقاطع فصلی و پایانی سال مالی برای کارگزاری‌ها وجود ندارد، کارگزاری بورس بیمه ایران درصدد است تا از سویی به منظور حمایت و پشتیبانی از مشتریان خود و از سمت دیگر با ایجاد اطمینان و کاهش تَشتُت خاطر، امر تسویه اعتباری را برای سهام‌داران خود اعمال نکند.

WhatsApp Image 2019-09-18 at 04.44.38

با اعلام روابط عمومی کارگزاری بورس بیمه ایران، ارزیابی و تعیین حدود اعتباری و سطح ریسک، از جمله مواردی است که موجب تسویه اعتباری در پایان سال مالی برای کارگزاری خواهد شد. 

در همین راستا کارگزاری مذکور بر اساس روال سال‌های گذشته، هیچ گونه فشاری جهت تسویه به مشتریان خود وارد نکرده و دغدغه‌های حاصل از این امر را با ضمانت و حمایت خود تحت پوشش قرار داده است.

گفتنی است، کارگزاری بورس بیمه ایران با این دیدگاه که تسویه اعتبارات در مقاطع فصلی می‌تواند نتایج منفی اعم از: تشدید فشار فروش و عرضه در بازار سرمایه، کاهش عمومی قیمت سهام و در نهایت زیان و تنش میان‌ سهام‌داران را به همراه داشته باشد، تدابیری اندیشیده تا بتواند در سایه قدرت مالی و اعتباری خود این خدمت را برای معامله‌گران ایجاد نماید تا بدون نیاز به تسویه و از همه مهم‌تر بدون هیچگونه نگرانی، با داشتن اعتبار پایدار به فعالیت خود در بازار سرمایه ادامه دهند.

برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

0218948